10 soovitust kuidas hoida vaimset tervist

Oktoober on vaimse tervise kuu ja psühholoog Merili Reimer jagab soovitusi, kuidas hoida oma vaimset tervist.

  1. Maga piisavalt – 9-11 tundi ööpäevas, „Uni on tarkadele“ (J. Aru)
  2.  Söö regulaarselt ja tasakaalustatult – „terves kehas terve vaim“.
  3. Võimalda endale regulaarset füüsilist aktiivsust – toetab aju tervist (mälu, tähelepanu jne), soodustab
    positiivset meeleolu.
  4. Võta igal päeval ka hetk puhkuseks – aju ei jaksa töötada pidevalt täistuuridel, leia endale meeldiv ja
    pingsat mõtlemist mitte eeldav tegevus (nt loe raamatut, joonista, kuula muusikat, lesi niisama).
  5. Ole „nutikasutusel“ vastutustundlik – hoidu liigkasutusest, vajadusel sea endale piirangud.
  6. Hoia eemale mõnuainetest!
  7. Väärtusta endale olulisi suhteid – jälgi, et peale kooli ja õppimise leiad aega ka sõprade ja meeldivate
    ühiste tegevuste jaoks. Oled palju enam kui ainult õpilane!
  8. Ole teadlik oma tugevatest ja arendamist vajavatest külgedest, arenda iseennast – sea endale
    prioriteedid, püstita konkreetsed teostatavad eesmärgid.
  9. Pärast raskemat õppeperioodi võta endale taastumiseks aega – premeeri end pingutuse eest, Sa oled
    seda väärt!
  10. Väärtusta iseennast – just sellisena, nagu Sa täna oled. Leia endas üles see, mille üle uhkust tunned ja
    ära häbene seda välja näidata.

Loe veel sarnasel teemal:

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus