10 soovitust kuidas hoida vaimset tervist

12.august – 10.september noortepäeva kampaania raames pöörame seekord suuremat tähelepanu vaimsele tervisele. Psühholoog Merili Reimer jagab soovitusi, kuidas hoida oma vaimset tervist.

  1. Maga piisavalt – 9-11 tundi ööpäevas, „Uni on tarkadele“ (J. Aru)
  2.  Söö regulaarselt ja tasakaalustatult – „terves kehas terve vaim“.
  3. Võimalda endale regulaarset füüsilist aktiivsust – toetab aju tervist (mälu, tähelepanu jne), soodustab positiivset meeleolu.
  4. Võta igal päeval ka hetk puhkuseks – aju ei jaksa töötada pidevalt täistuuridel, leia endale meeldiv ja pingsat mõtlemist mitte eeldav tegevus (nt loe raamatut, joonista, kuula muusikat, lesi niisama).
  5. Ole „nutikasutusel“ vastutustundlik – hoidu liigkasutusest, vajadusel sea endale piirangud.
  6. Hoia eemale mõnuainetest!
  7. Väärtusta endale olulisi suhteid – jälgi, et peale kooli ja õppimise leiad aega ka sõpradega suhtlemiseks (virtuaalselt või helistades) ja näiteks perega meeldivate ühiste tegevuste jaoks. Oled palju enam kui ainult õpilane!
  8. Ole teadlik oma tugevatest ja arendamist vajavatest külgedest, arenda iseennast – sea endale
    prioriteedid, püstita konkreetsed teostatavad eesmärgid.
  9. Pärast raskemat õppeperioodi võta endale taastumiseks aega – premeeri end pingutuse eest, Sa oled seda väärt!
  10. Väärtusta iseennast – just sellisena, nagu Sa täna oled. Leia endas üles see, mille üle uhkust tunned ja ära häbene seda välja näidata.

Enda vaimse tervise hoidmisest on võimalik kuulata lisaks siit:

 

Loe veel sarnasel teemal:

Meie partnerid

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus