Liikumissoovitused noortele

01.08.2022
Liis Enson, noorteinfo peaekspert

1. Ole iga päev vähemalt 60 minutit mõõduka* või tugeva** intensiivsusega kehaliselt aktiivne.

  • Mõõduka intensiivsusega tegevused on näiteks jalgrattasõit, osalemine liikumismängudes.
  • Tugeva intensiivsusega tegevused on näiteks kiire jooksmine, ujumine, jalgpall jt sportmängud.

2. Tee vähemalt kolmel päeval nädalas lihaseid ja luid tugevdavaid harjutusi (näiteks hüppenööriga hüppamine, erinevad jõuharjutused).

3. Vähenda pikki istumisperioode, selleks mõned võimalikud soovitused:

  • tee tööl või koolis regulaarselt liikumispause
  • vähendada televiisori, arvuti jms kasutamise aega
  • võimalusel käi lühikesed vahemaad jala, mitte bussi või autoga
  • jaluta bussi- või autosõitudel osa teest

* Tegevus on mõõduka intensiivsusega, kui inimesel hakkab tegevust sooritades soojem, südame löögisagedus ja hingamine kiirenevad, kuid ta saab vabalt vestelda.
** Tegevus on tugeva intensiivsusega, kui hakkab oluliselt soojem, südame löögisagedus ja hingamine kiirenevad märkimisväärselt ning rääkida on raske.

Artikli allikas terviseinfo.ee

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus

Send this to a friend