Kui palju tuleb juua vett?

Enamasti joome vett siis, kui meil on janu. Suurem janu võib tekkida näiteks hommikul ärgates, süües soolast toitu või trenni tehes. Kui palju vett aga keha päevas tegelikult vajab?

Inimese keha kaotab nii uriiniga kui ka higistades palju vett, mistõttu on oluline vee taseme hoidmine oma kehas nii õige toitumise kui lisa vee tarbimisega. Vee tase kehas peab olema koguaeg ühtlane, kui aga organismis pole piisavalt vett, siis tekibki janu tunne ning tarbime vett. Kuigi mahlad ja muud karastusjoogid sisaldavad suurel hulgal vett, on kõige parem juua täiesti puhast vett, kuhu ei ole lisatud suhkrut ega muid aineid.

Kas tead, mitu protsenti vett on sinu kehas?

  • Nooruki kehas on lausa 65% vett! Vee kogus sinu kehas on suur, kuna sinu keharakud koosnevad veest, samuti on veel oluline roll ainevahetusel. Kuid kui kehas on 65% vett, siis kuidas tagada stabiilne vee hulk oma keha, et tunneksid end hästi?
  • Kõige parem janu kustutaja on vesi ja vett tuleb tarbida just nii palju, kui sinu keha vajab. Vee tarbimine oleneb sinu kehalisest aktiivsusest ja ka toitumisest. Vesi satub meie kehasse lisaks vee või muude jookide joomise kaudu ka toiduga.
  • Toiduga tarbime iga päev umbes 1–1,2 liitrit vett (puu-ja köögiviljadest, suppidest, teest, kohvist ja muudest jookidest). Näiteks on kurgis lausa 97%, piimas 89 %ja kartulis 79% vett. Inimene, kes toitub tervislikult, peaks iga päev lisaks toidust saadavale veele juurde jooma 2-3 klaasi vett (umbes 600–700 ml).

Enamik tervetest inimestest rahuldavad päevase vedelikuvajaduse juhindudes janutundest. Tervetele inimestele ei ole täpset soovitust päevase veetarbimise osas, kuna vedelikuvajadusel on märkimisväärsed individuaalsed erinevused ja see on tingitud füüsilisest aktiivsusest ja klimaatilisest olukorrast. Anna oma kehale juua, kui keha seda küsib!

Mida veel võiks teada vee kohta?

  • Puhas vesi ja mineraalvesi ei anna energiat, küll aga võivad maitsestatud ja/või vitaminiseeritud veed sisaldada vähesel määral suhkrut ning seeläbi anda ka energiat. Loe pakendilt!
  • Rohke ja kestev ülemäärane vee tarbimine koormab südant ja neerusid.
  • Mineraalvee tarbimisel on oluline jälgida vee mineraalainete sisaldust.
  • Higistamise korral on nõrgalt soolakas vesi ideaalne jook, mis taastab ka organismi soolade varud.
  • Kofeiini sisaldavad kohv, tee ja koolajoogid, samuti alkohoolsed joogid suurendavad vedeliku väljutamist organismist, kuna kiireneb neerude tegevus ja suureneb higieritus.

Koostatud Toitumine.ee allika põhjal

Loe veel sarnasel teemal:

Meie partnerid

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus