Kui palju tuleb juua vett?

Enamasti joome vett siis, kui meil on janu. Suurem janu võib tekkida näiteks hommikul ärgates, soolast süües või trenni tehes. Kui palju vett aga keha päevas tegelikult vajab?

Inimese keha kaotab nii uriiniga kui ka higistades palju vett, mis tuleb tagasi juua veena. Vee tase kehas peab olema koguaeg ühtlane, seetõttu tekibki janu tunne ning tarbime vett. Kuigi ka mahlad ja muud karastusjoogid sisaldavad suurel hulgal vett, on kõige parem juua täiesti puhast vett, kuhu ei ole lisatud suhkrut ega ka muid aineid.

Kas tead, mitu protsenti vett on sinu kehas?

  • Nooruki kehas on lausa 65 protsenti vett! Vee kogus sinu kehas on suur, kuna sinu keharakud koosnevad veest, samuti on veel oluline roll ainevahetusel. Kuid kui kehas on 65 protsenti vett, siis kuidas tagada stabiilne vee hulk oma keha, et tunneksid end hästi?
  • Kõige parem janu kustutaja on vesi ja vett tuleb tarbida just nii palju, kui sinu keha vajab. Vee tarbimine oleneb sinu kehalisest aktiivsusest ja ka toitumisest. Vesi satub meie kehasse lisaks vee või muude jookide joomise kaudu ka toiduga. See tähendab seda, et kui sööd suppi või puu- ja köögivilju, siis juba satub vesi sinu kehasse. Näiteks on kurgis lausa 97 protsenti, piimas 89 protsenti ja kartulis 79 protsenti.
  • Toiduga tarbime iga päev vett umbes 1–1,2 liitri jagu. Inimene, kes toitub tervislikult, peaks iga päev lisaks toidust saadavale veele juurde jooma umbes 600–700 ml vett.

Vee joomine on individuaalne ja sõltub iga inimese kehast. Anna oma kehale juua, kui keha seda küsib!

Koostatud Toitumine.ee allika põhjal

Loe veel sarnasel teemal: