fbpx

Kogemuslugu eKooli tegevjuhiga: õpid ju iseendale

15.04.2022
Maris Praats, sisuloome tiimijuht

Pajud meist on kasutanud vähemalt mingil ajahetkel eKooli, kuid kas sa oled kunagi mõelnud, kuidas sai selline platvorm alguse. Seekord oleme teinud loo eKooli tegevjuhi, Tanel Keresega.

Räägi veidi endast- kes oled, millega tegeled, milline on sinu teekond?
Minu nimi on Tanel Keres ja ma olen eKooli tegevjuht. Kuigi eKool saab sellel aastal juba 20.aastaseks, olen mina olnud eKooli tiimis kuuendat aastat. Enne seda olen ma töötanud avalikus sektoris nii rahanduse kui ka hariduse valdkonnas. 

Millega täpsemalt eKoolis tegeled?  Kuidas jõudsid selleni?
Mind kutsuti eKooli ligi kuus aastat tagasi. See minu jaoks suur väljakutse – oleme ju enamusele Eesti õpetajatele, õpilastele ja vanematele igapäevaseks tööriistaks ja vastutus selles osas on suur.  eKooli tegevjuhina on minu ülesandeks ettevõtte igapäevatöö ja arenduse korraldamine. Kuna meie ettevõte on väike siis tuleb tegeleda sisuliselt kõigega – alates kontori ruumidest kuni eKooli serveriteni välja. Sinna vahele jääb väga palju erinevaid teemasid ja pidevat suhtlemist – seal hulgas ka rahvusvahelist suhtlemist nii klientide kui ka teenusepakkujatega. 

Enamik teavad eKooli kui kohta õppimiste ja hinnete jaoks. Kuidas kõik aga alguse sai?
eKooli lugu sai alguse 2002. aastal, mil Sihtasutus Vaata Maailma käivitas esimese eKooli süsteemi. SA Vaata Maailma loodi erasektori ja osaliselt riigi koostöös ning tegemist on projektipõhise organisatsiooniga, mille tegevust toetavad nii erinevad eraettevõtted sh pangad, telekomfirmad ja IT-ettevõtted kui ka riik. 
2002. aastal loodi eKool kokku nelja Eesti kooli soovide põhjal. Selleks oli vajadus tööriista järgi, kus kodutööd ja hinded oleksid elektroonselt kodule kättesaadavad ja kogu kooli haldus oleks digitaalne. eKool võeti väga hea meelega koolide poolt kasutusse. 

Mida see sulle õpetanud on? Millised on olnud väljakutsed ning kõige meeldejäävamad hetked? 
Võin julgelt öelda, et kõige enam pakub väljakutseid IT süsteem ise. Et kõik kenasti töötaks, peavad kõik süsteemi osad tõrgeteta toimima – olgu see siis riistvara kui tarkvara. Ja loomulikult ka netiühendus. Kasvõi lühiajaline serveri katkestus võib põhjustada probleeme süsteemi töös. Seega peab kõigeks 24/7 valmis olema.
Aga ehk kõige meeldejäävam on ikka positiivne tagasiside. See teeb alati heameelt. Üks meie jaoks huvitav tulemus selgus aastaid tagasi kasutajate seas läbiviidud küsitlusest, kus küsisime, kuidas eKool on kasutajate igapäevaelu muutnud. Vastuseid ütlesid õpetajad näiteks seda, et me aitame hoida kokku nende aega administratiivtöölt, hinnanguliselt kuni 45 minutit päevas. Kui arvasime, et õpilased on pigem eKooliga rahulolematud, sest midagi ei jää vanemate eest saladuseks, siis tegelikkus oli hoopis midagi muud – õpilased näevad pigem seda kasu, mida eKool pakub, kus kogu info on ühes kohas koos ja alati kättesaadav.

Milliseid teenuseid on veel eKoolil?
Meie põhiliseks teenuseks on ikka koolihaldussüsteemi pakkumine koolidele. Pidevalt oleme eKool loonudi juurde uusi võimalusi, näiteks mobiilirakenduse või vestluste mooduli – tõsi, sellest on juba aastaid möödas.

Kuidas on kooliaeg muutunud võrreldes eKooli algusaegadega?
Suures pildis ei ole ehk muutused olnud väga suured. Mida me aga oleme näinud, on see, et popitegemine on ca 90% langenud võrreldes eKooli eelse ajaga. Eks põhjus ole suuresti see, et vanematele ei jää see märkamata ja ka koolid on võtnud enam ülesandeks selle vähendamise. Teine asi, mida oleme märganud, on hindamise muutumine. Täna kasutatakse palju kujundavat hindamist ja väga paljudes koolides ei panda esimeses kooliastmes üldse hindeid – keskendutakse pigem oskuste arendamisele mitte niipalju hindamisele endale.

Sinu arvamus koolisüsteemist- mis on hästi, halvasti, mida võiks muuta. Hariduse tulevik.
Ma arvan, et see suund, kuhu me hetkel liigume, on õige. Pean siinkohal silmas personaliseeritud õpet – igaühele tema võimekuse ja oskuste järgi. Igaüks peab kogema eduelamust sest see innustab edasi. Jõukohased ülesanded innustavad edasi liikuma.

Anna mõned nipid noorele, kes tunneb, et ei saa enam õppimisega hakkama.
Esimene asi on kindlasti see, et mitte endale valetada ja öelda, et kõik on korras, kui tegelikult on probleeme. See on kõige keerulisem asi. Siit edasi on lihtsam – hakka probleemiga tegelema. Vaata enda ümber, kes võiksid Sind aidata – õpetaja, sõber, klassijuhataja või netiõpetaja? Täna leiab suurepärast abi veebiõpetajatelt ja neid saab kasutada ka nii, et saate selle vaid eneste teada hoida. Sest lõpeks – õpid ju endale.

Küsis noorteinfoportaali Teeviit sisuloome- ja koostöösuhete tiimi koordinaator Maris Praats.

Loe veel sarnasel teemal:

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus