fbpx

Kogemuslugu Andreasega: “Koroonapiirangud ei võtnud ära võimalust kogeda uusi elamusi!”

Sattusin DiscoverEU programmi tegelikult täiesti juhuslikult, kui nägime sõbraga sotsiaalmeedias nende reklaami. Mõtlesime, et miks mitte õnne proovida, ehk veab. Teade võidust tuli suure üllatusena, kuna arvasin, et võimalus niivõrd paljude osalejate seast väljavalituks osutuda on väga väike. Olin juba varasemalt mitmeid kordi erinevaid välisriike külastanud nii sõprade kui ka tuttavatega, mistõttu ei osutunud rongireisi planeerimine niivõrd keerukaks.

Kuna vahemaad olid pikad ning reis kestis veidi üle kolme nädala, tuli arvesse võtta ka muid transpordivahendeid, et oleks võimalik külastada ka neid sihtkohti, mis ei jäänud otseselt esialgsele marsruudile. Rongisõit hõlmas pikemat teekonda Viinist Spliti, mille jooksul õnnestus meil külastada mitmeid asukohti nii Sloveenias kui ka Horvaatias. Paar meeldejäävamat piirkonda, kuhu meil õnnestus minna, olid mägedega ümbritsetud Bledi järv Põhja-Sloveenias ning Aadria mere kaldal asuv kuurortlinn Split. Sealt edasi asusime juba laevaga Itaaliasse, kust lendasime peagi Kreekasse. Seal planeerisime põhilise sihtpunktina külastada Ateenas asuvat Akropoli, mille tipust avanes suurepärane vaade tervele pealinnale. Viimane punkt, mida külastasime oli Thessaloniki linn Põhja-Kreekas, kuhu sõitsime oma viimaste rongipiletitega. Tee peale jäi nii mõnigi pisem asula, kus meil õnnestus näha kohalikku elu, suurlinnadest eemal.

Minu arvates on oluline enne pikemale reisile minekut uurida võimalikult palju sihtriikide kultuuriruumi ja üldiselt kohaliku elu kohta, et kohapeale jõudes ei tekiks ootamatuid üllatusi. Samuti oleks tähtis end kurssi viia mitmesuguste transpordi ja majutusega kaasnevate aspektidega, nagu mida on lubatud näiteks lennukisse kaasa võtta, millised soodustused võivad õpilastele kehtida või ka see, millised asutused pakuvad soodsamalt öömaja. Kuigi koroonapiirangud olid eelmisel suvel küllaltki karmid Kesk- ning Lõuna-Euroopas, võimaldasid need siiski mugavalt reisida. Riigiti võisid teatud piirangud küll erineda, ent see ei osutunud oodatust tülikamaks ega võtnud ära võimalust kogeda uusi elamusi!

Lugu on taasavaldatud Euroopa Noored kodulehelt. Vaata originaali siit. Artikkel on avaldatud 2021. aastal.