5 soovitust, mis aitavad saavutada hea une

Magamine on kehale loomulik ja sama vajalik nagu hingamine, söömine ja joomine. Une ajal puhkab organism ja taastuvad kehafunktsioonid.

Inimese keskmine päevane unevajadus on keskmiselt 8 tundi, teismelistel aga kuni 10 tundi. Kui sa ei maga piisavalt, siis väsid ja oled unine, sul võib esineda peavalu ning sul on raske õppida ja keskenduda. Kui oled unine, siis võib sul olla ka aeglane tegutsemisvõime ja muutlik tuju.

Enamasti võib just teismeas unetsükkel paigast nihkuda ja hilisemaks muutuda. Noored ei uinu sageli enne kella 23.00, kuid samas on vajalik varakult ärgata. Kui sul on probleeme unega, siis loe neid nõuandeid:

  • Pea mõnda aega unepäevikut. See aitab sul näha, mida peaksid muutma, et hästi magada ja olla igapäevaselt energiline, rõõmus ja tark!
  • Liigu vähemalt kolm korda nädalas 30 minutit ja võimalusel õues. Hea oleks liikuda iga päev ja rohkem kui pool tundi. Kui võimalik, siis päeval tasub olla päevavalguse käes.
  • Raske on uinuda näljasena või kui kõht on liiga täis. Säti oma söömist nii, et magama minnes oleks kõht meeldivalt ja piisavalt täis.
  • Hästi planeeritud päevased uinakud võivad aidata sul olla energiline ja efektiivne. On oluline, et need une-ärkveloleku rütmi ei segaks – nad ei tohiks olla liiga pikad ega liiga hilja õhtul. Kui öösiti uni ei ole hea, siis ei tasu päevaseid uinakuid teha.
  • Tee oma magamistuba mõnusaks ja undsoodustavaks. See tuba võiks olla jahe, vaikne, pime ja rahulik. Äratamiseks kasuta äratuskella või mõne pereliikme abi, soovituslik on aga hoida elektroonilised seadmed käeulatusest eemal.
  • Rohkem nõuandeid saad lugeda Peaasi unenõuannete lehelt.

Magusat und!

Koostatud Peaasi allika põhjal

Loe veel sarnasel teemal: