fbpx

Sotsiaalmeedia mõjuisikute saladused

Sotsiaalmeedia mõjuisik on inimene, kes on sotsiaalmeedias hästi tuntud ja kasutab oma sotsiaalmeedia kontosid, et suhelda oma suure hulga jälgijatega ja potentsiaalselt mõjutada neid. Nende inimeste jälgimine võib olla lõbus ja huvitav. Siiski on oluline olla teadlik sellest, et ettevõtted võivad pöörduda sotsiaalmeedia mõjuisikute poole, et aidata turustada konkreetset toodet või teenust, mis sobib konkreetse inimese elustiiliga.

Info, mida kuulsused või mõjuisikud sotsiaalmeedias oma elu kohta jagavad, võib jätta mulje, et oled päriselt osa nende elust – see muudab nende jälgimise kogemuse väga autentseks*. Kuid tuleb kindlasti meeles pidada, et sotsiaalmeedia mõjuisikud on turundajad. See, mida sina näed sotsiaalmeedias, ei pruugi alati olla nende tegelik elu.

Siin on mõned sotsiaalmeedia mõjuisikute saladused, millele peaksid mõtlema, kui leiad Internetis mõne mõjutaja postituse.

1. Ideaalne pilt

Sotsiaalmeedia postitused võivad tunduda nagu ilusad pildid inimeste elust. Sageli on need aga palju rohkem planeeritud ja lavastatud, kui välja näevad. Paljud mõjuisikud kasutavad oma piltide tegemiseks professionaalseid fotograafe. Sageli pannakse üles sellised fotod, mis näevad välja nagu oleks ootamatult tabatud.

Enamikku neist fotodest töödeldakse, et need näeks parem välja. Mõned näited, mida mõjuisikud võivad teha:

  • Hammaste valgendamine;
  • Nahatooni muutmine;
  • Näokuju ja kehaosade korrigeerimine.

Muidugi pole kõik mõjuisikud sellised. Mõned neist soovivad oma platvormi kasutada oma jälgijatega ühenduse loomiseks, kuid mõnikord võib olla raske vahet teha.

2. Täiuslik väljanägemine

Kuna sotsiaalmeedia annab meile suure ülevaate mõjuisikud elust, võib olla raske end nendega mitte võrrelda. Võib tekkida tunne, et see, kuidas me välja näeme, või asjad, mida teeme, ei ole piisavalt head.

Pea meeles, et see on nende töö ja sellise elu näitamiseks neil läheb palju aega. Isegi juhuslike piltide või postituste puhul võivad “täiusliku” pildi loomiseks neid aidata professionaalid.

3. Toote või teenuse ülevaated

Mõjuisikud annavad sageli oma lehel ülevaate toodetest ja teenustest. Ülevaade tüüp võib mängida olulist rolli selle usaldusväärsuse hindamisel.

Enne kui usaldada mõnda mõjuisiku arvamust, kaalu hoolikalt, millised võivad olla inimese motiivid selle jagamiseks. Motiivid ei pruugi olla kohe selged.

4. Jälgijate arv

Inimeste populaarsust mõõdetakse sageli nende jälgijate arvu järgi ja rohkema jälgijaga inimesi võib pidada usaldusväärsemaks. Kuid jälgijate arvu saab aga kunstlikult suurendada, sest on veebilehti, kust saab osta sotsiaalmeedia jälgijaid ja meeldimisi.

5. Käitumine võrgus

Mõned sotsiaalmeedia mõjuisikud käituvad teatud viisil, et püüda jälgijaid lõbustada ning veenda turundajaid nendega koostööd tegema. Kuigi nad võivad tunduda toredad, püüavad nad oma karjääri jätkamiseks sageli meeldida võimalikult paljudele inimestele.

See võib viia olukorrani, kus nad soovivad vältida konflikte, jättes oma postituste kommentaarid korralikult jälgimata, või lasevad inimesi kiusata või levitada oma lehel ebameeldivaid sõnumeid. Mõjuisikud, kes ei astu oma lehel vastu kiusamisele või eelarvamustele, jätavad kasutamata võimaluse kasutada oma platvormi positiivse mõju avaldamiseks, mitte lihtsalt raha teenimiseks.

Autentne* – täiesti usaldatav; algallikail põhinev

Artikli tõlkis noorteinfoportaal Teeviit vabatahtlik Anastassia Ussova.

Skip to content