fbpx

Kuidas teha trenni, kui Sul pole aega

01.08.2022
Liis Enson, noorteinfo peaekspert

Kui oled kiire elutempoga ja proovid hoida tasakaalus oma tööd, isiklikku elu, perekondlikke kohustusi või õppimist, on võib olla raske leida aega liikumiseks. Kui Sul on vaba aeg siis soovid tegeleda millegagi, mis Sulle endale meeldib ja treenimine ei pruugi olla selle nimekirja tipus. Isegi väike treening võib avaldada positiivset mõju Sinu füüsilisele tervisele ja seetõttu on oluline vähemalt proovida varuda selle jaoks aega. Siin on mõned viisid, kuidas saad lisada treeningu oma igapäevasesse rutiini, ilma, et peaksid seda tegema oma vabal ajal.

Kui kavatsed proovida uut treeningut, on oluline, et teeksid seda ohutult. YouTube’is leidub palju õppevideoid, kuidas harjutusi ja venitusi õigesti teha. Väldi kindlasti üle pingutamist, alustades kergematest harjutustes ja liikudes edasi raskemate poole.

7 võimalust treenimiseks, kui Sul pole aega

1. Eelista jalgsi käimist või rattaga sõitmist

Kui töö või kool on kaugel, ühistranspordiga pikk tee ja jalgsi ei suuda kogu teed kõndida siis proovi kõndida vähemalt osa teest. Kombineerides kõndimise ühistranspordiga saad treeningu oma rutiini lisada, ilma, et see võtaks liiga palju aega Sinu vabast ajast. Samamoodi kui kavatsed vabal ajal ühistranspordiga liikuda, vaata, kas saad selle asemel osa või kogu tee jalgsi kõndida. Kõndimine on mõnus viis lõõgastumiseks ja samal ajal keha liikuma panemiseks.

2. Tee trenni lõuna ajal

Lõuna ajal treenimine võib mõne inimese jaoks olla ebareaalne, kuid kui Sul on lõunasöögiks tund aega, on Sul tõenäoliselt aega treenida, kuid samal ajal süüa. Söömine peaks olema lõuna ajal Sinu prioriteet, kuid võib-olla saad oma tunni kaheks jagada ja kasutada esimest poolt jalutamiseks, sörkimiseks, venituseks või muuks kättesaadavaks harjutuseks. Kui veedad päeva jooksul suurema osa ajast laua taga istudes, on oluline regulaarselt püsti tõusta ja keha liigutada. Treening ei pea alati olema pikk, oluline on, et liigutaksid oma lihaseid ja keha ning tõstaksid pulssi.

3. Lisa treening oma igapäevastesse tegevustesse

On palju viise, kuidas saad oma igapäevastes tegevustes rohkem trenni teha. Treppide kasutamine võib olla lihtne viis trenni tegemiseks isegi siis, kui see tähendab liftist paar korrust varem väljumist või hoone kaugemas otsas asuva vannitoa kasutamist. Koeraga pikemate vahemaade jalutamine või auto parkimine kaugemale kohast kuhu lähed, võib aidata pikendada Sinu aktiivse tegevuse aega

4. Harjuta joogat kodus

Kui leiad treeningu, mida Sulle meeldib teha ja mis aitab Sul lõõgastuda, on Sul lihtsam sellele oma päeva jooksul aega leida. Jooga on suurepärane näide treeningust, mis aitab lõõgastuda ja mida saab teha kodus piiratud varustusega. YouTube’ist leiab palju joogainstruktoreid, kelle videod abistavad Sind sõltumata Sinu tasemest või võimekusest.

5. Tantsimine

Tantsimine on lõbus ja lihtne viis treenimiseks, mida me sageli teeme ilma, et oleksime üldse kavatsenud trenni teha. Kui oled nädalavahetusel väljas ja Sul on võimalus tantsida, on see suurepärane viis oma keha liigutamiseks ja pulsisageduse suurendamiseks lõbutsedes. Samuti saad panna raadio või muusika käima ja tantsida kodus üksi koos majakaaslaste, elukaaslase või perega.

6. Osaledes kehalise kasvatuse tundides

Kui Sa käid veel koolis, siis kehalise kasvatuse tund on suurepärane viis korralikult ja regulaarselt treenida, kuna see on osa Sinu nädalaplaanist. Kehalises kasvatuses on Sul võimalus parandada oma vormisoleku taset kehalise kasvatuse õpetaja juhendamisel. Treenimine koos klassikaaslastega võib mõnikord tunduda hirmutav kogemus kehalise kasvatuse tundides tehtavate tegevuste tõttu, kuid Sa peaksid suutma leida endale sobiva tegevuse. Pea meeles, et oluline osa kehalises kasvatuses sunnib ennast olema aktiivne, mitte see, kui hea sa mõnes spordis oled.

7. Kasuta aega, kui midagi ootad

Sageli kodus olles on aeg, mil ootame midagi, näiteks pesumasina lõpetamist, veekeetja keemist või õhtusöögi valmimist. Nendel hetkedel saab kasutada võimalust tehes väikeseid harjutusi, nagu vahelejätmine, kükid või istessetõusud. Kogu päev väikeste perioodide jooksul treenimine võib olla tõhus viis aktiivseks muutumises, ilma, et peaksid tundma, et pead sellele pühendama palju vaba aega.

8. Tee trenni hommikul

Kui Sul on kiire igapäevane rutiin, on mugav viis treenida hommikul, ärgates pool tundi varem kui tavaliselt. Siis on Sul aega kodus või tagaaias kiireks jalutuskäiguks, sörkimiseks või trenni tegemiseks. Treenides ajal, mil tavaliselt magaksid, saad end aktiivseks muuta, ilma, et tunneksid, et see võtab päeva jooksul aega asjadelt, mis on Sulle olulised.

Artikli tõlkis eesti keelde sisuloome- ja koostöösuhete tiimi liige Inger-Paula Ude.

Artikkel: https://spunout.ie/health/exercise/exercise-dont-have-the-time 

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus