fbpx

Kuidas ja millal helistada hädaabinumbrile 112?

Igaühel on õigus elule! Kui sulle tundub, et sinu või kellegi teise elu on ohus, siis tuleb kohe sellest teada anda! Hädaolukorras helista esimese asjana hädaabinumbrile 112, sest iga sekund loeb! Vajadusel suunatakse sealt antud olukorras sobiva abini.

112-le helistades ütle kõigepealt, MIS JUHTUS!

Hädaabi numbrile 112-le helistades pea meeles!

  • Helista 112, kui vajad KIIRET abi. Ära helista 112-le info saamiseks ja andmiseks või nõuannete küsimiseks!
  • Helista kõigepealt 112-le, mitte pereliikmele või sõbrale. Hädaolukorras pead helistama esmajärjekorras Häirekeskusele, vastasel juhul kaotad väärtuslikku aega ning abi jõuab Sinuni seetõttu aeglasemalt.
  • Ütle esmalt, mis juhtus ning kas keegi on saanud viga ja vajab abi.
  • Ütle võimalikult täpne aadress või kirjelda asukohta, kuhu on vaja abi saata.
  • Kui Sa ei asu ise sündmuskohal, anna sellest teada.
  • Kuula päästekorraldaja küsimusi, vasta täpselt ja lühidalt – küsimused on vajalikud, et olukorda õigesti hinnata ning vajalik ressurss välja saata
  • Kui elu ja vara on ohus, saadetakse abi välja juba kõne ajal. Lisaküsimuste esitamise tõttu ei viibi abi saatmine – abi on juba teel.
  • Ära katkesta kõnet enne, kui abistamiseks vajalikud asjaolud on välja selgitatud. Vasta kõikidele päästekorraldaja küsimustele – see on kiirabile, päästjatele või politseile oluline lisainformatsioon.
  • Hoia oma telefoniliin vaba, et lisateabe saamiseks või nõuannete andmiseks saaks Sulle tagasi helistada.
  • Kui olukord sündmuskohal muutus – läks halvemaks või paremaks, helista 112-le ja anna sellest teada.
  • Kõik hädaabikõned salvestatakse.

NB! Hädaabinumber 112 ei ole naljategemiseks või niisama helistamiseks. Ükski helistaja ei jää tänapäeval anonüümseks, politseil on töömeetodid helistaja leidmiseks ning 112-le asjata, nalja pärast või kuritahtlikult helistamise eest kohaldatakse ettenähtud karistusi.

Häirekeskuse SMS-112 teenus on eelkõige suunatud kuulmis- ja kõnepuudega inimestele, kellel ei ole võimalik teha tavapärast hädaabikõnet. Selleks, et esmane hädaabisõnum sisaldaks võimalikult palju päästekorraldajale vajalikku informatsiooni, tuleks kasutada SMS-112 sõnumimalle. Need  saad seadistada registreerimiskeskkonnas. Kasutajaks saad registreeruda Häirekeskuse veebi kaudu.

Tutvu nõuannetega, et hädaolukorras oskaksid kiiresti ja õigesti abi kutsuda!

Skip to content