Mida peaksin teadma elektritõukerattaga liiklemisest?

Elektritõukeratas on sõiduvahend, mis sobib hästi linnas kõnni- ja kergliiklusteedel liiklemiseks. Anname mõned soovitused, et sõit oleks ohutum.

Turvavarustus

Kannan elektritõukerattaga sõites kiivrit ja olen teistele liiklejatele nähtav.

Elektritõukerattaga liiklemise kiirused on sarnased jalgrattaga liiklemisele ja enda turvalisuse pärast on kiivri kandmine väga vajalik. Sõitma minnes soovitame valida erksavärvilisi riideid, et olla teistele liiklejate hästi nähtav. Ka suvisel ajal tuleb halva nähtavuse korral (paduvihm, udu) ja pimeda ajal liigeldes kanda helkurit või valgusallikat (n pealamp).

Sõiduki kontroll

Kontrollin enne sõidu alustamist, kas sõiduk on tehniliselt korras.

Enne sõidu alustamist on vajalik kontrollida aku taset ja läbi mõelda, kas sellest piisab, et sihtpunkti jõuda. Elektritõukerattal peavad olema töökorras pidurid ja signaalkell. Ootamatuste korral võivad õigeaegne reageerimine ja korras pidurid õnnetusest päästa. Tõukeratas peab teistele liiklejatele hästi silma paistma ning sellepärast peavad elektritõukeratta külgedel olema helkurid ning põlema esi- ja tagatuled. Esituli on valge ja tagatuli punane nagu kõikidel sõidukitel.

Sõiduoskus

Harjutan sõidu- ja pidurdusoskust ohutus kohas madalal kiirusel (kuni 10 km/h) Harjutamine teeb meistriks! Elektritõukerattaga kohenemine ja sõiduvõtete õppimine vajab aega. Sellepärast soovitame harjutada manööverdamist ja pidurdamisoskust sellises kohas, kus ei takistata ega häirita teisi liiklejaid.

Teekonna valik

Planeerin oma teekonda ning valin sõitmiseks kõnnitee või kergliiklustee.

Elektritõukerattaga on sõiduautodest eraldatud jalakäijatele ja jalgratturitele mõeldud teedel. Sihtkohta jõudmiseks soovitame valida sellise teekonna, kus on vähem lõikumisi sõiduteega (ristmikud). Ohutus ja sõidurahu nautimine on olulisemad kui kiirustades kõige lühemat teed pidi sihtpunkti jõudmine.

 

Õige teel paiknemine, kiivri kasutamine ja üksi elektritõukerattal

Liiklusreeglid

Tean, et elektritõukerattal tohin sõita üksi.

Elektritõukeratas on ühe inimese püstises asendis liiklemiseks mõeldud sõiduk, sellepärast ei tohi tõukerattal mitmekesi sõita. Mitmekesi väiksel sõidukil liikumise võib kaasa tuua tasakaalukaotusi ja õnnetuid kukkumisi või teistele liiklejatele otsasõite.

Paiknen alati tee paremas servas ja möödun teistest liiklejatest vasakult jalakäija kiirusel.

Elektritõukerattaga liiklemiseks sobivad kergliiklejatele mõeldud teed või teeosad: kõnni- või jalgtee,  jalgratta- ja jalgtee, jalgrattatee. Sõites tuleb asuda alati tee paremas servas, kuna Eestis on parempoolne liiklus. Kui on vajadus eesliikuvast liiklejatest mööduda, siis tuleb alati kiirust vähendada, võimalusel anda signaalkella ja teha möödasõit kiirustamata jalakäija kiirusel (3-7 km/h). Eriti tähelepanelik tuleb olla väikestest lastest möödumisel, sest nad võivad ootamatult käituda.

Võtan sõiduteele lähenedes aegsasti hoo maha: PEATUN, VAATAN ja VEENDUN, et autosid ei tule või nad on seisma jäänud ja seejärel ületan tee jalakäija kiirusega. Kõige ohutum on tee ületada jalakäijana, elektritõukeratast käekõrval lükates.

Õnnetused juhtuvad tihti sellistes kohtades, kus palju liiklejaid saavad kokku, näiteks teede lõikumiskohtades. Elektritõukerattaga tohib sõites teed ületada vaid jalakäija kiirusel (u 3-7 km/h). Sõidutee ületamisel tuleb vältida teiste liiklejate järgi automaatset liikumist, kuna on raske hinnata, kas nad enne teele astumist ohutuses ikka veendusid.

Keskendun 100% liiklemisele ja ei tegele kõrvaliste tegevustega.

Tõukeratturijuht ei tohi juhtimise ajal tegeleda selliste tegevustega, mis takistavad mul liiklust jälgimast ja tajumast. Kõrvaklappidest muusika kuulamine ja telefoni kasutamine sõidu ajal on keelatud.

Tulen enne raudteeülekäigukohta tõukerattalt maha ja veendun, et rongi ei tule ning ületan raudtee jalgsi. Rong on alati peateel ja kõik liiklejad peavad liikuvale rongile teed andma. Ülekäigu kaudu raudteed ületades peab tõukerattalt maha tulema ja raudtee ületama jalakäijana. Tõukeratta väikeste rataste tõttu on sõites rööbaste ületamine ohtlik.

Artikli koostas Maanteeamet

Loe veel sarnasel teemal:

Meie partnerid

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus