Noortevaldkonnas aitavad kvaliteeti ja vastavust sihtrühma vajadustele ning huvidele saavutada kvaliteedihindamine ja kvaliteedijuhtimine, mis omavad mõlemad võrdväärselt olulist kohta nii spetsialisti kui kohaliku omavalitsuse tasandil. Kvaliteedihindamine keskendub oma olemuselt konkreetsete tegevuste ja sisu analüüsimisele tuginedes etteantud kvaliteeti näitavatele indikaatoritele ja kvaliteedijuhtimine tähendab analüüsi tulemuste rakendamist nii kvaliteedi säilitamiseks kui selle edasi arendamiseks. Noortevaldkonnas on kvaliteedihindamise mudel kasutusel alates 2010. aastast, pakkudes kohalikele omavalitsustele võimalust hinnata ja parendada noorsootöö või noortele suunatud teenuseid, sh noorteinfoteenust mis muuhulgas ühendab erinevad noortevaldkonna teemad ning tagab noortele vajaliku ja huvipakkuva informatsiooni kättesaadavuse.