Skip to content

7.3 Noorteinfoteenuse kvaliteedijuhtimise põhimõtted   

Noorteinfoteenuse kvaliteedipõhimõtted on kirjeldatud Euroopa noorteinfo ja nõustamise agentuuri ERYICA 2014. aastal avaldatud kogumikus „Quality Management in Youth Information and Counselling. A Competency Development Framework. Need põhimõtted on universaalsed ning aja- ja asjakohased ka käesoleval ajal ning kindlasti ka tulevikus, sest need on seotud mõiste „kvaliteet“ tähendusega, noorsootöö põhimõtetega ja Euroopa noorteinfo hartaga, aga ka noortevaldkonna kvaliteedihindamise mudelis kirjeldatud noorteinfo indikaatoritega.  

Noorteinfoteenuse kvaliteedijuhtimises õnnestumiseks pakub tuge Demingi ehk PDCA ring, mis näitab selgelt, et kvaliteedijuhtimine peab toimuma süsteemselt ja tsüklina, mis tähendab täpsemalt seda, et kvaliteedi arendamine ja kvaliteedi hindamine toimuvad vaheldumisi. 

Kokkuvõtvalt saab välja tuua, et noorteinfoteenuse kvaliteedijuhtimise põhimõtted on, et noorteinfoga seotud töö on selgelt planeeritud ja eesmärgistatud ning selle tulemuslikkust analüüsitakse, töötajaskond on professionaalne ja koolitatud, noori kaasatakse ja noorteinfo arvestab noorte huvide ning vajadustega, noorteinfo jagamisel ja levitamisel arvestatakse noorte erinevate sihtrühmadega, sh noortesõbralikud formaadid ja meetodid.  

Search