Noorteinfotöö viies etapp on noorteinfo süstematiseerimine, sest süstematiseeritud info on lihtsamini ja paremini leitav ning kasutatav. Kui näiteks mingil veebilehel ei ole informatsioon selgelt ja loogiliselt üles ehitatud ehk süstematiseeritud, siis suure tõenäosusega ei leia veebilehe külastaja vajalikku informatsiooni üles ja tema jaoks väheneb selle veebilehe usaldusväärsus ning suure tõenäosusega ta ei pöördu enam tagasi.
Süsteemne lähenemine aitab noortel vajalikku infot kiiremini leida ja suurendab noorteinfo kättesaadavust ning samuti lihtsustab noorsootöötaja tööd. Noorteinfo süstematiseerimiseks võib kasutada erinevaid viise:
1. Teemade kaupa #
Jaota info valdkondade kaupa, mis tuginevad noorte vajadusel ja huvidel.
Näide:
- Õppimine ja haridus – õppimisvõimalused, vahetusaasta välismaal
- Töö ja karjäär – tööle kandideerimine, karjäärinõustamine
- Noorte osalus – noorteorganisatsioonid, noortevolikogu
2. Tähestiku järgi #
Tähestikulist järjekorda on hea kasutada, kui teemade valdkonnad on väga erinevad.
Näide:
- C – CV koostamine
- H – huviringid
- V – vabatahtlik töö
3. Märksõnade kaupa #
Märgista iga teema või valdkond märksõnaga, et info oleks lihtsasti leitav otsingumootorite või filtrite kaudu.
Näide:
Kui info puudutab töötamise teemat, võiks lisada märksõnad: CV, tööintervjuu, motivatsioonikiri.
4. Vastavalt infoallika vormile #
Erista info vastavalt formaadile, et noored saaksid ise valida, kas lugeda artiklit, kuulata taskuhäälingut või vaadata videot.
Näide:
- Artiklid ja raamatud
- Videod ja veebinarid
- Taskuhäälingud ja saated
5. Vanusegruppide kaupa #
Jaota info vastavalt noorte vanusele ja/või arenguetappidele.
Näide:
- 7–11-aastased – internetiturvalisus, huviringid
- 12–15-aastased – eksamid, tööle kandideerimine, õpilasvahetus
- 16–19-aastased – iseseisev elu, õppimisvõimalused, töötamine
6. Sihtgruppide kaupa #
Kui sihtrühm on selgelt määratletud (nt kooliõpilased, lapsevanemad, täiskasvanud noored), võib info olla jaotatud nende nende peamise vajaduste või huvide järgi.
Näide:
- Gümnaasiumiõpilased – eriala valik, välismaal õppimine
- Üliõpilased – stipendium, praktika
- Töötavad noored – maksud, iseseisev elu
Süstematiseerimise üheks oluliseks komponendiks on ka informatsiooni uuendamine, täiendamine ja muutmine, näiteks võib tulla sisend või vastav teave ka koostöövõrgustikust või partnerilt. Selleks aga et teatud informatsiooni uuendada või täiendada, on vajalik leida muutmist või uuendamist vajav info kiirelt ja lihtsalt üles, mille aluseks on süstematiseeritud informatsioon.