Skip to content

3.7. Noorteinfo säilitamine

Noorteinfotöö kuues etapp on noorteinfo säilitamine, mille põhimõte seisneb selles, et infot säilitatakse seni, kuni noored seda vajavad ja kuni see ei ole ajas vananenud. Samuti võimaldab säilitamine mingit konkreetset informatsiooni korduvalt kasutada ehk taaskasutada.

Süsteemne ja teadlik noorteinfo haldamine ehk noorteinfo säilitamine, olgu see füüsilisel või virtuaalsel kujul, aitab tagada, et noorteni jõuab alati usaldusväärne ja asjakohane informatsioon. Paberkandjal infoallikate säilitamiseks võib luua noorteinfonurga, näiteks teha riiuli või laua, kus on voldikud, brošüürid ja muud trükised. Digitaalset infot hoitakse erinevates veebikeskkondades, nagu noorteinfoportaalid, sotsiaalmeediakontod, blogid, rakendused, andmebaasid ja arhiivid. 

Info aja- ja asjakohasuse tagamiseks tuleb regulaarselt üle vaadata ja uuendada nii elektroonilisi kui ka paberkandjal materjale. Sageli uueneva info puhul on kasulik panna oma kalendrisse või märkmikku meeldetuletusi, et vältida aegunud või eksitava noorteinfo jagamist. Trükiste, näiteks voldikute ja flaierite puhul tuleb hinnata, kas nende säilitamine on põhjendatud või tuleks need asendada uuematega. Digitaalsete infomaterjalide puhul tuleks samuti aeg ajalt käia teemad üle ja vajadusel informatsioon uuendada, muuta, täiendada või hoopiski kustutada. Iga infoallika puhul tuleb otsustada eraldi ja üht konkreetset valemist või ajakava noorsootöötajatele siinkohal jagada ei ole. 

Nipid noorteinfo säilitamiseks:  #

  • Koosta endale/ oma asutusele juhend või ajakava info uuendamise kohta: on hea koostada juhend, mis kirjeldab kus ja millal vajab info ülevaatamist, uuendamist, täiendamist või kustutamist. See aitab tagada, et nooreni jõuab alati info, mis on usaldusväärne ja kontrollitud ning kõik asutuse töötajad on nii füüsilistest kui digitaalsetest infokandjatest informeeritud samadel põhimõtetel.
  • Info digitaalsetes keskkondades: pane täpselt kirja, mis keskkondades või kanalites on info ja samuti lisa juurde teemad või valdkonnad, sest see aitab kiiresti leida õige keskkonna/ kanali ja teha vajalikud muudatused. 
  • Info füüsilisel kujul: aseta kõikvõimalikud füüsilisel kujul infokandjad ühte kohta kokku ning tee mingi teatud regulaarsusega nendest ülevaade, et kaardistada mida tuleb juurde printida, tellida või mis on aegunud.

Search