Noorteinfotöö on järjepidev, planeeritud ja süsteemne töö noortele vajaliku või huvipakkuva informatsiooniga, mida vahendatakse noortele noortepärasel viisil ja kujul kas otsesuhtluse või digitaalsete kanalite kaudu (Harno, 2024). Noorteinfotöö kujutab endast pidevat noortele suunatud infoga töötamise protsessi, mis hõlmab järgmisi tegevusi nagu noorte infovajaduse väljaselgitamine, info kogumine või koondamine, info vahendamine, info loomine ja uuendamine, info süstematiseerimine kasutamise lihtsustamiseks ja info säilitamine selle taaskasutuse tagamiseks tulevikus.
Peatükis 1 selgitati, et noorsootöötaja töö ei piirdu ainult usaldusväärse noorteinfo koondamise ja vahendamisega, vaid noorsootöötaja toetab noort info arusaamisel ja selle mõtestamisel. Seega on noorteinfotöö osa ka noortega info üle arutlemine, selle analüüsimine ning otsuste langetamise või probleemide lahendamise toetamine.
Täpsemalt on noorteinfotöö eesmärk:
- koondada ja vahendada noortele usaldusväärset, täpset ja arusaadavat informatsiooni;
- hallata ja koordineerida mitmekesiseid infokanaleid ja infoallikaid;
- aidata noortel toime tulla info üleküllusega, pöörates erilist tähelepanu nende infopädevuse kujundamisele, sh infootsinguoskusele ja infoallikate kriitilisusele;
- tagada, et noored oleksid teadlikud kõikidest neile kättesaadavatest teenustest ja informeeritud õigustest ning et nad teaksid, kuidas neid kasutada ja leida;
- toetada noori infost aru saamisel ja selle mõtestamisel (ERYICA veebileht; Tokic, Simon et al, 2017).
Noorteinfotööst rääkides tuleb mainida, et see on seotud ka noorte esmase nõustamisega, mis tähendab seda, et noorele pakutakse küsimuste või probleemide tekkimisel algset tuge (Männiste, 2024). Täpsemalt tähendab see seda, et noorsootöötaja selgitab välja noorte küsimuste/ probleemide ulatuse, proovib tema olukorda mõista ja hindab enda kui spetsialisti võimekust noort aidata. Mitmetahulise ja keerulise juhtumi puhul, mis vajab ka teiste erialaspetsialistide abi ja tuge, teeb noorsootöötaja koostööd erinevate osapooltega informeerides noort erialateenustest või jagades spetsialistide kontakte (Kutsekoda SA, 2023; ERYICA, 2015). Esmast nõustamist käsitletakse põhjalikumalt neljandas peatükis.