Skip to content

2.3. Noorteinfoteenuse tähendus ja eesmärk

Noorteinfoteenus on noorteinfoga seotud tegevuste strateegiline planeerimine vastavalt piirkondlikele või üleriigilistele eesmärkidele ja/või arengukavadele (Harno, 2024). Teenuse toimimiseks ja selle arendamiseks on vajalik koostöö erinevate osapoolte vahel – oluline on kaasata noori, noorsootöötajaid, noorsootöö- ja haridusasutusi ning teisi sidus- ja teemavaldkondade partnereid. Noorteinfoteenuse peamine eesmärk on tagada süsteemne ja järjepidev noorteinfotöö korraldamine ning seeläbi noortele noorteinfo jagamine ja vahendamine.

Ülesanne noori informeerida puudutab läbivalt kõiki noorsootöö ning teiste valdkondade tegevusi ja noortele pakutavaid võimalusi. Noorteinfoteenuseid arendatakse kahel tasandil: kohalikul tasandil, mille eest vastutab kohalik omavalitsus ja üleriigilisel tasandil, mille eest vastutavad valdkondlikud ametiasutused.


2.3.1 Noorteinfoteenuste liigid #

Noorteinfoteenuseid saab omakorda liigitada vastavalt teenuste sisusele ja eesmärgile (vt joonis 2.4.). 

1) Individuaalsed infoteenused on traditsioonilised infoteenused, mille eesmärk on toetada noort individuaalselt mingi konkreetse küsimuse või probleemi lahendamisel. Individuaalset infoteenust pakutakse siis, kui noor ise pöördub informatsiooni saamiseks või leidmiseks otse noorsootöötaja või mistahes spetsialisti poole, teiste sõnadega on tegemist infopäringutele ja küsimustele vastamisega kas silmast silma või digitaalselt.

2) Üldised infoteenused on teenused, mille eesmärk on järjepidevalt noort informeerida üldlevinud, uutest või aktuaalsetest teemadest. Üldised infoteenused võivad olla suunatud kõigile või konkreetsele sihtgrupile. Siia alla kuuluvad ka erinevad infoüritused ja -sündmused, näiteks tervise, suhete, õppimisvõimaluste jms kohta. Samuti kasutatakse noorte informeerimiseks erinevaid formaate ja meetodeid (interneti, sh infoportaalide ja infolistide, meedia, sh trükimeedia, raadio, televisiooni, trükiste jt väljaannete kaudu). 

3) Infopädevuse arengut toetavad infoteenused on seotud erinevate koolituste, trükiste ja veebipõhiste juhenditega, mille eesmärk on suurendada inimese isiklikku infopädevust Infopädevuse arendamist toetavad teenused võivad olla suunatud nii noortele kui ka noorsootöötajatele. 

4) Infoanalüütilised teenused ehk infouuringud on teenused, et  toetada tõenduspõhise noorteinfoteenuste arengut  läbi uuringute ja küsitluste. Noorteinfo uuringute ja küsitluste peamine eesmärk on saada ülevaade sihtrühmade vajadustest ja huvidest ning vastavalt tulemustele arendada, uuendada, muuta ja täiustada kõiki noorteinfoga seotud tegevusi.

Joonis 2.4. Noorteinfoteenuse eriliigid. (Autorite poolt koostatud, kohandanud Uverskaja 2017 alusel)

Search