Noorsootöö ja noorteinfo harta põhimõtteid järgides on noorteinfotöö keskmes ja esikohal noorte vajadustest lähtumise ja kaasamise läbimõtlemine. Kvaliteetse noorteinfotöö pakkumiseks on aga oluline noorsootöötajate kujunemine kompetentseteks ning meisterlikeks noorteinfotöötajateks. See teekond hõlmab nii individuaalset järjepidevat õppimist kui ka õppimist toetava organisatsiooni tuge. Individuaalse õppimise kavandamisel saavad noorteinfoga töötavad spetsialistid võtta aluseks nii Eesti noorsootöötaja kutsestandardi kui ka detailsema Euroopa noorteinfotöötaja kompetentsimudeli. Kutsestandard ja mudel on heaks lähtekohaks hetkeseisu hindamisel ja edasise õpiteekonna kavandamisel.
Noorsootöös tegutsevate asutuste juhtidel on õppimist toetava organisatsiooni loomisel märkimisväärne roll. Nende ülesanne on pöörata tähelepanu individuaalse õppimise toetamisele, toetada meeskondlikku üksteiselt õppimist, julgustada katsetama ja uuendusi ette võtma, aga olla ka ise õppija ja seeläbi eeskuju. Selleks, et juhid ei jääks selles kõiges üksi, on kohaliku omavalitsuse noorsootööga seotud arendustes oluline süsteemsus, seiramine ja piisavad ressursid, aga ka koostöövõimaluste ja toetava keskkonna loomine ning töötajaskonna professionaalse arengu toetamine.
