Skip to content

7.4 Noorteinfoteenuse kvaliteedijuhtimise põhimõtete rakendamine ehk kuidas kohalikus omavalitsuses noorteinfoteenust pakkuda ja arendada  

Kui vaadata noortevaldkonna korraldamise kvaliteedihindamise mudelis noorteinfoga seotud indikaatoreid (vt allolev tabel), siis saab üldistatult tuua välja, et kohaliku omavalitsuse tasandil on noorteinfoteenuse kvaliteedi tasemeks noortele suunatud informatsiooni kättesaadavus. Täpsemalt tähendab see seda, et on tagatud kõik tingimused (alates töötajatest kuni näiteks sotsiaalmeediakonto toimimiseni), et noored saavad kätte vajaliku ja huvipakkuva informatsiooni, mis on aga ka usaldusväärne ja noortele eakohases vormis ning formaadis.  

Kohalikul tasandil on noorteinfoteenuse pakkumise ja arendamisega seotud kolm osapoolt, mis kannavad võrdselt olulist rolli nii planeerimisel, korraldamisel ja elluviimisel aga ka kvaliteedijuhtimises: 1) kohalik omavalitsus  ehk noorteinfoteenuse korraldaja, 2) noorsootöö asutus või spetsialist ehk noorteinfoteenuse elluviija (teisisõnu ka noorteinfotöö korraldamine), 3) noor kui noorteinfoteenuse kasutaja. Täpsemalt on noorteinfoteenuse korraldamise konteksits eelnimetatud jaotus ja rollid kirjeldatud 2024. aastal Tallinna Ülikooli noorsootöö korralduse magistriõppes kaitstud lõputöös “Noorteinfoteenuse korraldusmudeli arendamine kohalikes omavalitsustes” (Pranno, 2024). Tugines magistritöö raames kirjeldatud mudelie on allolevas tabelis selgitatud täpsemalt osapoolte rolle kvaliteedijuhtimises. 

Search