Reklaami ohver? Sina? Tunned ennast ära?

Ahvatlev reklaam unelmate tootele ja veel millised paljulubavad funktsioonid! Kas pole mitte hea tehing? Kui palju me tegelikult tutvume kauba või teenusega lähemalt ja loeme hoolikalt reklaami ning tutvustavat infot?

Reklaam on sotsiaalmeedias, äppides ja veebilehtedel, plakatitel, ajakirjades, televiisoris – kõikjal. Reklaam on teave toodete, teenuste või ideede kohta, mis on avalikustatud mis tahes üldisel kujul. Seejuures ei ole oluline, kas teave on avalikustatud tasuta või tasu eest.

Reklaami eesmärk on suurendada kauba müüki või teenuse osutamist, mõjutades tarbijaid just seda kaupa või teenust ostma – värvilised, silmapaistvad, sähvivad reklaamid just selleks ongi. Kindlasti oled kohanud mitmeid häid reklaame ning ostnud ka häid tooteid. Kuid alati ei lähe kõik nii hästi ja mitmed inimesed pettuvad või ei saa head kaupa. Seetõttu võib olla reklaam ka eksitav või ebaselge.

Chris: Internetist ostes võib puuduseks olla toote kvaliteet, kuna kaup näeb ekraanil välja teistsugune kui tegelikkuses. Toote pilt võib olla väga ilus, kuid see võib olla kõvasti töödeldud. Ka võib toode hoopis praagiks osutuda. Mul on endal selliseid probleeme olnud. Näiteks tellisin Hiinast tol hetkel moes olnud LED-kellasid. Kui need kätte sain ja üle vaatasin, siis avastasin, et üks on katki, teine praak ning umbes viie kella rihmad olid teist värvi kui pildil. Tellisin ka hiljuti Inglismaalt paljudele tuntud lehelt SportsDirect särgi, mis tundus internetis igati uhke, kuid kätte saades nägi särk teistmoodi välja ja selle lõige oli teine.

Pea meeles:

  • Reklaami põhinõuete järgi peab reklaam olema selgelt eristatav muust infost.
  • Reklaami sisu, kujundus ja esitlusviis peavad olema sellised, et inimene saab aru, tegemist on reklaamiga.
  • Samuti peab selguma reklaami tellija nimi, kaubamärk või domeeninimi.

Erinevate kaupade ja teenuste reklaamile kehtivad erinevad piirangud. Nii näiteks on kindlad piirangud lastele suunatud reklaamile, tubakatoodetele, alkoholile, pürotehnikale ja ka tervishoiuteenusele.


Koostatud
Tarbijakaitseameti allika põhjal

Loe veel sarnasel teemal: