Õpilasfirma Münt: probleemid annavad võimaluse arenemiseks

Noorteinfoportaal Teeviit tegi intervjuu Õpilasfirma Münt liikmetega, kes saavutasid Parima Õpilasfirma 2020 konkursil teise koha. Loe ise lähemalt, millega õpilasfirma tegeleb ning mis on nende toode!


Kes te olete ja kust tulete, õpilasfirma Münt?

Oleme neli vilgast noort Hugo Treffneri Gümnaasiumist, kes ühendasid oma jõud eesmärgil vallutada maailm (heas mõttes!). Tahame teha heateo, mis on “pärandi” nimetuse vääriline nii rahvuslikus kui ka keskkonda säästvate innovaatiliste lahenduste seas. 

Spetsialiseerume hambapesutablettide tootmisesse ning seeläbi oleme saavutanud edasimineku Eesti suuhoolduse ajaloos hamba- ja suuhooldusvahendi loodussõbraliku alternatiivi leiutamisega. Mündi tabletikesed on meie toote üks tahk, kuid tähtsuselt ei jää maha klaaspurk, millesse need tabletid on pakendatud. Nagu me teame, on klaasi võimalik lõpmatu arv kordi taaskasutada. 


Kust sündis idee?

Ideele tuli meie firma finantsjuht, “arvelaudur” Eva, kes nägi Pinterestis hambapasta tahkestamist küpsetuspaberil peale raputatava söögisooda abil. Söögisooda lahendus sunnib hambapastatörtsu kuivama õhu käes ning annavad hambapasta osakeste sekka liiga karedad soodakristallid. 

“Oma silm on kuningas”, “Kes teeb paremini, teeb katki” ehk “Alkeemik”, tootearendaja Märten asus seega enda tulisel initsiatiivil Tartu Ülikooli Tehnoloogiainstituudi laborisse retsepti ja prototüüpi sealse vanemteaduri Ivo Laidmäe abiga valmistama. Tihe koostöö Terviseametiga, Eesti Hambaarstide Liiduga ja erinevate sõltumatute hambaarstidega oli hädavajalik. 

 

Miks selle teemaga on teile oluline tegeleda ja kuidas tegutsete?

Igal aastal satub 1,5 miljardit hambapastatuubi prügihoidlatesse või, halvimal juhul, maailmamerre. Samuti kulub hambapastatuubi lahtivõtmiseks rohkem energiat, kui kulub selle tootmiseks. 

Lihtne lahendus on meil olemas plastiku loodusvõõrasusele. See seisneb meie firma ühes põhilistes väärtustes – kliendis. Pakume kliendile püsitellimuse põhjal biolagunevates paberkotikestes taastäiteid. Iga kolme kuu tagant saabuvad mugavalt kliendi postkasti värskelt pressitud münditabletid (või siis greibi-, sidruni-, aktiivsöemünditabletid!). 

 

Milliste raskustega on tulnud silmitsi seista?

Suurim tagasilöök seni oli meie läbikukkunud reklaamkampaania Raadio 2-s. Reklaamikampaania oli mõeldud toote tutvustamiseks hommikusel ajal. Eesmärk oli jõuda kiire eluviisiga inimesteni, kuid kahjuks see kampaania selliselt välja ei tulnud. 

See väike komistus näitas meile, et meie ideaalklient pigem jälgib suunamudijaid YouTube’is ning on erinevates loodussäästlike teemadega gruppides. 

 

Mida olete õppinud ja saavutanud?

Positiivne on see, et me oleme nii lühikese ajaga (umbes poole aastaga!) saavutanud nii palju. Näiteks oleme kahekümnes jaemüügi esinduses esindatud ning mitmetelt õpilasfirmade võistlustelt kaasa toonud väljapaistvaid tiitleid. 

Oleme kindlasti õppinud seda, et probleemid on head! Need avavad võimaluse arenemiseks. Ajastus ja punktuaalsus on oluline!  Positiivne on see uute sõprade ja tutvuste arv, mille üles lugemiseks ei jagu näppudest-varvastet, isegi mitte terve Mündi omadest! Tulevikus loodame säilitada enda koha Baltikumis esimese hambapesutablettide tootjana. 

 

Mis on teie eesmärk tulevikuks?

Suur eesmärk on kasvatada püsitellijate kogukond 1000 rõõmsa, naeratava näoni. Viie aastaga teostame plaani liikuda rahvusvahelisele turule (Baltikum, Skandinaavia). Kui Teil on veel küsimusi, tulistage! Saate uurida meie kohta ka leheküljelt www.munt.ee.

 

Teeviit soovib õpilasfirmale Münt palju edu!

 

Loe veel sarnasel teemal:

Meie partnerid

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus