fbpx

ÕF Bag’n’Roll kogemuslugu: “Igasugune kogemus on kogemus kogu eluks!”

Noorteinfoportaali Teeviit aprillikuu teemaks on minu võimalused õppimiseks ja töötamiseks. Sellel kuul keskendume muuhulgas ka erinevatele ametitele, koolidele, enesearengule, õppimisele ja töötamisele suvel. Seekord oleme teinud loo õpilasfirma Bag’n’Roll müügi- ja tegevjuhiga.

Olen 2019/2020 õppeaastal tegutsenud õpilasfirma Bag’n’Roll müügi- ja tegevjuht. Meie idee luua õpilasfirma tuli tegelikult sellest, et ühe kursuse raames pidime me oma õpilasfirma üles ehitama. Minu mentaliteet on, et kui mingit ettevõtmist alustada, siis tuleks sellest juba kõik võtta. Niisiis korraldasime ajurünnaku tiimiliikmetega, mille tulemusena leidsimegi selle meie-toote, milleks olid riidest kotid eestikeelsete laulusõnadega. Pealtnäha oli toode lihtne, aga meile endale oli see idee kullahinnaga. Panustada eesti muusikasse sellisel viisil meeldis nii mulle kui ka tiimiliikmetele väga. Paljud inimesed tulid samuti laatadel meie juurde ja ütlesid, et nägid meie toodet facebook-is ja neile väga meeldis. 

Meie tööülesanded olid jaotatud järgnevalt: mina olin õpilasfirma tegev- ja müügijuht. Teiste kanda oli siis finantsiline osa ja tootearendus, aga me aitasime üksteist järjepidevalt. Tootearendus on üleüldse selline asi, mida üksinda just ei tee. Ma ütleks, et lõpuks läksid tööülesanded pisut liiga sassi, kellelgi ei olnud konkreetset valdkonda, mida ta haldab. Aja planeerimine oli meie jaoks eriti algstaadiumis väga raske. Mina koordineerisin kõiki, aga kui laadani oli nädal aega jäänud, jooksin edasi-tagasi trükikodade, kangapoodide ja pakendikeskuse vahet. See aja planeerimise viga oli täiega minu enda kapsaaeda. 

Lisaks ajaga toime tulemisele oli meie katsumuseks ka suhtlus. Me kõik olime erinevates klassides ja teineteist teadsime pigem põgusalt. Räägitakse küll, et parimate sõpradega ei tasuks ettevõtet luua, aga poolvõõrastega ka ei saa, sa lihtsalt ei tunne nende iseloomu ja huvisid. 

Kui rääkida nüüd kogu meie teekonnast õpilasfirmana, siis finantsiliselt edukad me ei olnud, jäime kahjumisse. Kahjumi üsna suureks mõjutajaks oli ilmselt see, millega kõik aastat 2020 mäletama jäävad – laadad jäid ära ja meil ei olnud selleks ajaks üles ehitatud ka mõnd toimivat ja suure jälgijaskonnaga sotsiaalmeediakontot ega netilehekülge. Aga taolise väljakutse põhiväärtus on kogemus – igasugune kogemus on kogemus kogu eluks! 

Õpilasfirma tegutsemisaja perioodi kõige meeldejäävam hetk oli ilmselt see, kui me kõik olime parasjagu elevil ja segaduses. See oli Tartu õpilasfirmade laadal, kui meist juhtus mööduma Anne Veski, õigemini olime me teda juba varem märganud. Teda silmates valmistasime talle kohe ette kingituse, meil oli nimelt ka tema laulusõnadega riidest kott müügil. See oli armas ja oluline hetk meie õpilasfirma teekonnal, meile tundus, et Veski oli siiralt rahul. Muidugi oli minu jaoks ka Eesti õpilasfirmade laada innovatsioonivõistlus meeldiv ja ärevust tekitav. 

Kokkuvõttes õppisin sellest kogemusest aja planeerimise olulisust ja ettevõttesisest suhtlemise vajalikkust. Ma olen kahe käega selle poolt, et noored teeksid läbi õpilas-/minifirma protsessi, sest sealt õpid iseseisvalt tegelema ettevõtetega seotud tegevustega ja saad aimu mida tähendab ettevõtjaks olemine. See on nagu päris firma, päris inimeste, päris ametitega!

Küsis sisuloome- ja koostöösuhete tiimi liige Kätrin Zupsmann ning toimetas Mariliis Lulla.

Loe veel sarnasel teemal:

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus