fbpx

Noored arendasid sotsiaalseid oskusi

15.12.2021
Maris Praats, sisuloome tiimijuht

Täna jagab enda kogemuslugu Tallinna Huvikoolist Optimum Semper noortekohtumise korraldamisest.

25.07-30.07.2021 toimus meie noortekohtumine „Sotsiaalsete oskuste arendamine läbi  loovtegevuste“. Projektis osalesid noored vanuses 11-15a. Tallinna Huvikoolist Optimum Semper ja  Illuka Koolist (Illuka vallast). Projekti tegevuste kaudu tahtsime saada emotsionaalset toetust pärast  distantsõpet, maandada pingeid, üles äratada enda loovust ja julgust olla loovad ,arendada  suhtlemisoskust ja tasandada õpilünkasid. Tänu projektile saime suurendada oma tuleviku  võimalusi ja muuta end enesekindlamaks suhtlemisel teisest rahvusest noortega, saime praktiseerida  eesti ja vene keelt. Meil on hea meel, et meie partnerlus jätkub 5 aasta jooksul. Üheskoos proovime  muuta meie elu paremaks! Pooldame põhimõtet „emakeel pluss kaks võõrkeelt” ning leiame, et  mitmekeelsus Euroopa Liidus avab teed ja võimalused, aga positiivne ja enesekindel noor näeb oma  elu positiivses võtmes. Projekti jooksul olime leidlikud ja loovad, mis tekitas meis rõõmu ja elevust  ja oli ülimalt tervendav. Loovus on see, mis muudab meie elu huvitavamaks. Kohe kui saabusime  mängisime tutvumismänge. Mängud aitasid luua avatud õhkkonda ja ühtsustunnet, aitasid kohaneda  ja liita meid, et kaoksid pinged. Meeskonnamäng “Noortepassi saared” aitas avastada noortepassi,  tutvustada 8 võtmepädevust, õpetas oma õppimist kirja panema ja siduma õpitulemused  võtmepädevustega. Järgmisel päeval meil toimusid huvitavad töötoad “Kujuta!” ja “Magusaga  stressi vastu”. Saime rääkida iseendast, oma huvidest, iseloomu omadustest, kogemustest ja taustast.  Joonistuste ja kollaažide abil püüdsime luua ettekujutuse meie grupist. Ühine kokkamine liitis meid  suurepäraselt. Selles oli palju loovust ja suhtlemist. Õhtul mängisime spioonimängu “Oleme  maalilma päästjad”. Pidime tegema meeskonnatööd, et päästa ühiskond viiruse eest! Lahendasime  missioone ja kogusime vihjeid, et kätte saada salapärane numbrite ja sõnade kombinisatsioon,  mõtestasime koodi lahti. Motivatsiooni tõstis see, et meist sõltub maailma päästmine, kuna kui  missioon jääb lahendamata, siis levib üle maailma õel viirus. Seda me muidugi ei tahtnud.  Kolmandal päeval animatsiooni loomisel oli tööd kuhjaga: stsenaristid, kunstnikud, dekoratsioonide  maalijad, operaatorid jne. Läbi töö ja koostöö iga noor sai oma selliseid sotsiaalseid oskusi nagu  abivalmidust, vastastikkust, otsusekindlust, grupis tegutsemist, positiivsust, lahenduskesksust,  eneseregulatsiooni ja vastutustunnet arendada. Neljandal päeval kujutasime asju ette – Mis siis  juhtub? Mis siis saab? Kui mul oleksid nt tiivad ja saaksin lennata. Mõtlesime välja ebatavalisi ja  naljakaid asju, arutasime ja tegime esitlused. Päeva teisel poolel lasime oma loovusel lennata,  mõtlesime, kuidas saab õppimist liikuvamaks muuta, vaatasime videod, kuidas saab vahetunnid  aktiivsemaks ja liikuvamaks muuta, kuidas kodus õppides liikuvaks püsida, jagasime kogemusi.  Tasandasime õpilünkasid seiklusmängu mängides – pidime koostöös täitma viis praktilist ülesannet,  kasutades teadmisi. Iga grupp sai suure, koodiga lukustatud kasti. Koodi murdmiseks ja kasti  avamiseks tuli lahendada ülesanne. Õige lahendus avas järgmise kasti ja sealt edasi läbi uute  ülesannete lahendamise saime avada viimase kasti. See oli tore meeldejääv projekt, mille tegevused  panime ise kokku ja saime tegevusi ise läbi viia. Kõik need oskused, mis me saime projektis  arendada on väga vajalikud. Oleme kindlad, et meie viies projekt viib järgmiseni!

Artikkel on avaldatud 2021. aastal.

Loe veel sarnasel teemal:

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus