Eriolukord riigis – mida teha? kuhu pöörduda küsimustega?

Suve on automaatne vestlusrobot, kes vastab Eesti elanike ja külaliste seas korduma kippuvatele küsimustele, kasutades vastuste leidmiseks erinevaid riiklikke allikaid. Suve on integreeritud mitmele riiklikule veebileheküljele ning aitab seeläbi koroonaviiruse levikuga seotud eriolukorras leida eesti- ja inglisekeelset asjakohast ning usaldusväärset informatsiooni. Suve-ga rääkimiseks vajuta palun nupule “Eriolukorra vestlusrobot”.


Vabariigi valitsus kehtestas eile, 12.märtsil 2020 riigis eriolukorra, mistõttu kehtivad mõned piirangud. Eriolukord kestab esialgsetel andmetel 1.maini.

  • 16.märtsist suletakse kõik üldhariduskoolid, kutseõppeasutused, kõrgkoolid, noortekeskused ja huvikoolid ning õppetöö viiakse üle kaug- ja koduõppele.
  • Juhitakse tähelepanu, et toimuda ei tohi ka huviringe ja treeninguid ning tasub püsida kodus.
  • Ka avalikud üritused, kinod, teatrid jm jäävad suletuks.
  • Väljas sportida või liikuda tohib üksinda või kahekesi (v.a perega) ning teistest tuleks hoida 2 m vahet.

Mitte keegi ei peaks olema murega üksi! Otsi abi ning märka ja aita teisi!

Eriolukorrast tingitud segadusega ja koroonast tingitud hirmudega toimetulekus:

 

Häirekeskuse infotelefon 1247 saab infot erinevates koroonaviirust ja selle levikut puudutavates küsimustes. Sellelt numbrilt ei saa meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni.

Meditsiinialaste nõuannete ja perearsti konsultatsiooniks tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed.

Lasteabitelefon 116 111 töötab üle-eestiliselt, ööpäevaringselt, helistajatele tasuta ja anonüümne. Helistada saab ka siis, kui kõneaeg on otsas. Vastatakse eesti, vene või inglise keeles.

Oodatud on kõik pöördumised, mis on seotud laste ja noortega. Pöördujateks võivad olla lapsed ja noored ise või täiskasvanud.

Nõuannet saab küsida ka https://www.lasteabi.ee/ chatis, saata e-kiri info@lasteabi.ee, Facebookist ja nutiseadmetest äpp-ina, kasutades otsingu sõna „Lasteabi“.

 

Kui on tegemist kiireloomulise murega, siis lisaks eeltoodule saab helistada:

Eluliin: 6558 088 (eesti keel), 655 5688 (vene keel) (igapäevaselt kl 19-07)

Psühholoogilise kriisiabi telefon: 6314300 (tööpäeviti kl 9-20)

Usaldustelefon: 126 (eesti keel), 127 (vene keel) (igapäevaselt kl 19-23)

Lapsemure: 646 0770 (tööpäeviti kl 10-18)

Ohvriabi kriisitelefon 116 006 (24h) ja nii eesti, vene kui inglise keeles. Pakutakse esmast kriisinõustamist ohvri õigustest ja abistavatest süsteemidest.

 

Nõu saab küsida ka  www.palunabi.ee veebivestluse teel, kirjutada Facebookis „Palun Abi“ lehel või saata e-kiri kriisiabi@sotsiaalkindlustusamet.ee.

Kiiret nõu pakuvad Rajaleidja e-nõustajad https://rajaleidja.innove.ee/, kellega saab suhelda tööpäeviti kell 9–17 Rajaleidja koduleheküljel all paremas nurgas avanevas vestlusaknas.

Toimetulekut kriisiga toetab https://peaasi.ee/ heade nõuannete ja nippidega. Samuti on võimalik nõu ja selgust saada küsides nõustajatelt: https://peaasi.ee/kysi-noustajalt/

Tasuta nõustamist saab ka https://lahendus.net/

 

Oma küsimustele vastuseid leiad ja muredele lahendusi või leida veel:

Hea Enesetunde Heaks – abi võimalused;

Hea Enesetunde Heaks – Mis on vaimne tervis?;

Hea Enesetunde Heaks – äpid enda abistamiseks;

Vaikuseminutite harjutuste nutiÄPP;

Lastekaitse Liit  – Kui vajad abi?

Soovitame püsida kodus ning toimida Terviseameti juhiste kohaselt.

Kodus viibimiseks annab Teeviit mõned head soovitused, mida teha kui igapäevane õppetöö on tehtud.

 

 

Loe veel sarnasel teemal:

Meie partnerid

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus