fbpx

Merili ja Kätlyni kogemuslugu: Huggy on eneseanalüüsipäevik ning justkui retk iseendaga

Noorteinfoportaali Teeviit 2021 esimese kuu teemaks on teadlik eluviis. Seetõttu oleme teinud loo Huggy eneseanalüüsipäeviku tegijate Merili ja Kätlyniga.

Rääkige veidi endast. 

Meie oleme Merili ja Kätlyn. Noored, kes armastavad luua muutust ja aidata teistel saada paremaks. Oleme mõlemad tegutsenud juba mitmeid aastaid organisatsioonis Changemakers, kus tegutseme noortega ja toetame nende arengut.

Merili: Mina olen põline tartlane ning hetkel õpin Tartu Ülikoolis ettevõttemajandust. Enamus aega läheb aga hoopis noorteorganisatsiooni Changemakersi arendamisele ja sealsetele mitmekesistele tegevustele. Eelkõige meeldib mulle end tutvustada kui uhket vanimat õde, sest väikseid õdesid-vendi on mul kokku lausa kuus ning tahan neile hea eeskuju olla. Hobidena meeldib mulle väga küpsetada, pilte klõpsutada ning looduses seigelda! 

Kätlyn: Mina olen pärit väikesest kohast nimega Karksi-Nuia. Hetkel tegutsen lisaks Changemakersile Kohtla-Järve Gümnaasiumis huvi- ja projektijuhina. Haridustee on olnud mitmekesine: bakalaureusekraadi omandasin Tallinna Tehnikaülikoolis avalikku haldust ja riigiteadust õppides ning magistrikraadi omandasin Tartu Ülikoolis komminikatsioonijuhtimise erialal. Armastan looduses viibimist, muusikat ja enda pidevat arendamist. Minus on ka väike maailmarändur – 2016. aastal läksin esimest korda jalgrattamatkale ja elasin 8 kuud looduses, läbides jalgrattal üle 11 000 km, et avastada maailma ja läbi selle õppida tundma ka iseennast.

Mis asi on Huggy?

Olles mõlemad katkistest peredest pärit ning maadelnud ja maadlemas siiani lapsepõlvest tingitud ebakindlusega, oleme tulnud ideele, kuidas sarnaste lugudega lapsi ning noori aidata. Selleks oleme loonud Huggy eneseanalüüsipäeviku, mille abil saavad ka alg- ja põhikooli lapsed endast paremini aru saada.

Huggy on eneseanalüüsipäevik ning justkui retk iseendaga. Sellel retkel saab 100 päeva jooksul vaadata enda sisse ja …

  • vastata erinevatele põnevatele küsimustele,
  • lahendada loovust arendavaid ülesandeid,
  • saada inspiratsiooni teiste lugudest,
  • leida nippe ja soovitusi,
  • täita põnevaid nimekirju.

Huggy on selleks, et avastada iseennast, leida endas sisemine rõõm ja usk!

Milline näeb välja Huggy eneseanalüüsipäevik?

Siin on välja toodud üks leht Huggyst. Päevikus on võimalik ennast analüüsida ning leida võimalusi enda arendamiseks.

Miks loodi selline eneseanalüüsi märkmik? 

Kasvasime üles suurema osa lapsepõlvest nii, et vanemad olid eemal või polnud neid üldse. Mõlemad püüdlesime selle poole, et teha oma perekonda uhkeks, soovides olla täiuslikud. Oleme korduvalt läbi põlenud, sest pole suutnud võtta aega iseendale. 

Nendel rasketel aegadel oli meile mõlemale suureks toeks just päeviku täitmine. Mida rohkem hakkasime päevikuid täitma ja oma mõtteid kirja panema, mõistsime, et saame ise valida, milliseid emotsioone rohkem tunneme ning millist elu tahame elada. Päeviku pidamine viis mõtteni, mis aitas raskustega toime tulla ning süstis meisse usku, et kõik on võimalik. See üks mõte on: “Ma usun iseendasse!” 

Soovime toetada laste ja noorte enesearengut, innustada neid ja aidata neil enda rõõme ja muresid analüüsida. Soovime, et me kõik julgeks ennast avastada ja armastada. Soovime, et astuksime igaüks väikeseid samme, et hakata endasse uskuma. Kõige selle pärast saigi loodud Huggy päevik.

Milline seos on sul endal eneseanalüüsiga? Kui tähtsaks seda pead?

Merili: Mina pean seda väga oluliseks! Avastasin selle enda jaoks kolm aastat tagasi, kui Changemakersis esimest korda tegutsema hakkasin ning nüüdseks on see osa minust. Iga hommik ja õhtu algab sellega ning iganädalaselt, -kuiselt, -aastaselt vaatan samuti iseendale otsa, sest nii saan järjest paremaks muutuda. 

Kätlyn: Ka minu jaoks on eneseanalüüs üks olulisimaid asju enesearengu juures. Sündmuseid korraldades, projekte kirjutades või teostades analüüsin erinevates etappides, mida olen hästi teinud, mida saaks paremini ning mida edaspidi kaasa võtan ja rakendan. Õhtuti haaran kätte aga enda päeviku kus analüüsin iseennast, enda emotsioone, tundeid, soove ning eesmärke. Seega eneseanalüüs käib minuga kaasas iga päev. Leian, et eneseanalüüs on meie arengu alus ning seetõttu pean seda ka meeletult oluliseks.

Millest saad sa inspiratsiooni? 

Merili: Mina ammutan inspiratsiooni palju raamatutest, podcastidest ja aeg-ajalt videotest. Olen hästi õpihimuline ning see annab võimaluse näha igas eelnimetatud kohas kas uut põnevat infot või ägedaid lugusid.

Kätlyn: Saan inspiratsiooni inimestest ja asjadest enda ümber. Näen enda ümber inimesi, kes soovivad muuta maailma ja iseennast paremaks ning kõik see innustab ka ennast olema parem inimene, andma endast rohkem.

Kuidas sa eesmärke sead ning nende suunas tegutsed?

Merili: Ma sean eesmärke iga aasta ning siis kohendan neid iga kuu aja tagant. Teen seda kahe kontseptsiooni põhiselt – “wheel of life” ja “SMART goals”. Kui eesmärgid seatud aastaks, siis vaatangi iga kuu nendele otsa, et mida siis nüüd hakkan ära tegema. Nii saavad üllatavalt palju eesmärke tegelikult vägagi kiirelt tehtud!

Kätlyn: Vaatan enda sisse, leian üles selle, mida endale oluliseks pean ning hakkan astuma samme, et eesmärkideni jõuda. Tihti kipun planeerima liialt palju, kartes eksida, kuid tegelikkuses on oluline lihtsalt liikuma hakata. Seega olen aina enam hakanud ennast sundima mitte üle mõtlema ning tegema kohe esimesed sammud, et eesmärgi poole liikuma hakata.

Anna palun 5 nippi noorele eesmärkide seadmiseks.

  1. Sea prioriteete – vaata endasse ja tee elus valikuid vastavalt sellele, mis on sinu jaoks tõesti oluline.
  2. Leia üles see enda “miks” ehk põhjus miks soovid tegutseda ja pingutada. Teades, miks midagi enda elus teeme, suudame eesmärgi suunas palju paremini liikuda, sest oleme sisemiselt motiveeritud.
  3. Ole kannatlik ja ära oota kiireid tulemusi – tihti kipume soovima, et kõik juhtuks kiiresti ja loodetav tulemus oleks kohe saavutatud. Tegelikkuses peame olema vaimselt valmis selleks, et väikesed sammud viivad pika aja peale tulemusteni. Teekonnal võivad ka asjad muutuda. Meiegi soovisimegi algselt oma ettevõttega hoopis midagi muud teha ning alles protsessi käigus jõudsime Huggy päeviku ideeni.
  4. Ole valmis andma endast igal sammul 1% rohkem – vaid veidi rohkem pingutades liigume kiiremini edasi ja saavutame soovitud eesmärgid kiiremini ja oodatust paremini, sest teame, et oleme endast andnud parima.
  5. Naudi protsessi – eesmärgi saavutamisel valdab meid ülev tunne, kuid see hetk võib jääda üürikeseks. Selleks, et saada eesmärgi saavutamisest maksimum, pean oluliseks selleni jõudmise teekonna nautimist. Nii oleme rohkem hetkes ja naudime igal sammul seda, mida teeme.

Mis motiveerib sind tegutsema?

Merili: Minu väikesed õed-vennad! Näen kuidas olen nendele suureks eeskujuks ja kuidas minu teod neid suuresti mõjutavad. Seega teadmine, et minu tegemised inspireerivad teisi ning et saan teiste elusid paremaks muuta, paneb mind hommikuti energiliselt üles ärkama.

Kätlyn: Teadmine, et meil on vaid üks elu millest maksimumi võtta. Tehes seda, mida naudid kogu oma olemusega ning läbi mille saab luua positiivset muutust, on parim asi üldse. Just see motiveerib tegutsema ja olema parem inimene enda ning teiste jaoks.

Anna palun noortele soovitusi seoses raamatute ja äppidega.

Toome välja raamatuid ja äppe, mis on aidanud meil kujundada paremaid harjumusi ning tegeleda enda ebakindluse ja eesmärkide seadmisega:

Raamatud:

  1. “Väikeste sammude jõud. Kuidas teha väikseid, aga tõhusaid muudatusi, kui kõik kasvab üle pea” – Aisling Leonhard-Curtin, Trish Leonhard-Curtin
  2. “Take Control of Your Life: How to Silence Fear and Win the Mental Game” – Mel Robbins
  3. “Limitless” – Jim Kwik
  4. “Väga efektiivse inimese 7 harjumust” – Stephen Covey
  5. “When” – Daniel H. Pink
  6. “Imede valem” – Hal Erold
  7. “Atomic habits” – Jam Clear

Äpid:

  1. Une kvaliteeti jälgivad äpid – ise kasutame “Sleep Monitor” äppi, kuid neid on mitmeid erinevaid.
  2. Audioraamatute kuulamise äpid – näiteks Audible, millega on väga lihtne ja mugav kuulata põnevaid raamatuid.
  3. Harjumuste loomist toetavad äpid – Oleme kasutanud “HabitShare” äppi, kus koos sõpradega hoiame silma peal üksteise harjumuste loomisel ja eesmärkidel.

Küsisi noorteinfoportaali Teeviit sisuloomi tiimi koordinaator Maris Praats. Artiklit toimetas Sisuloometiimi liige Mariliis Lulla

Loe veel sarnasel teemal:

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus