fbpx

Kristini kogemuslugu taliujumisest: siit võib saada maailma ägedama seikluse

Noorteinfoportaali Teeviit 2021 esimese kuu teemaks on teadlik eluviis. Seetõttu oleme teinud Kristin Heidemanniga, kes tegeleb taliujumisega.

Mina olen 25-aastane Kristin Heidemann. Olen aktiivne, rõõmsameelne ja positiivse ellusuhtumisega punapea. Mulle meeldib end proovile panna ja uus väljakutse ongi just taliujumisega seotud!

Kuidas jõudsid taliujumiseni?
Mul tekkis esimest korda mõte taliujumist proovida umbes 5 aastat tagasi. Terviseprobleemide tõttu pelgasin esimest sammu astuda. Soov püsis kindlalt südames ja muutus aina tugevamaks. Liitusin Facebookis grupiga Tallinna Taliujumiskeskus Pirital, jälgisin imetlusega ja elevusega sealseid postitusi aasta aega.
Otsustasin et tahan ja pean ka proovima, kasvõi ühe korra! Minu esimene kogemus Tallinna Taliujumiskeskuses Pirital oli 30. oktoober 2020. aastal. Väga tore ja armas naine Jaanika-Jane korraldas ühisujumist – esimestele katsetajatele ja juba kogenud ujujatele.
Esimene kord oli minu jaoks väga eriline, heas mõttes šokeeriv, kogesin eufooriat ja samal ajal mõnusat lõõgastavat olekut.
Esimene kord mõjus väga positiivselt ja sain aru, et see on väga minu teema. Mõtlesin et see ei jää kindlasti viimaseks korraks! Võtsin osa ka esimest korda detsembrikuus iceswim festivalist ja see kogemus oli minu jaoks imeline. Olen väga õnnelik et sain osaleda!
Nüüdseks olen leidnud endale uue hobi, mis on mulle väga südamelähedane ja mida ma väga naudin!

Miks on taliujumine sinu arvates hea?
Immuunsus tugevneb = head aega stress! Stress kardab külma vett! Vereringe paraneb. 2 min külmas vees ujumist on sama efekt kui 1 tund tavalises vees.
Taliujumise eriti äge boonus on see, et sa saad väga ägedad tuttavad ja sõbrad! Peale taliujumist on olemine imeline – tunned suurt rõõmu ja samas rahulolu ja uhkust, et ma suutsin jälle hakkama saada! Ja ootusärevus ja elevus enne uut ujumist!

Mis olid sinu mõtted enne taliujumisega alustamist? Kuidas need on peale talisuplusega alustamist muutunud?
Ma olen üsna külmakartlik, igal aastaajal on mul külm. Mõtlesin et aitab, see peab muutuma. Arvasin et suudan vees olla ainult 10 sekundit – esimene kord oligi nii! Samm sammu haaval iga kord olin veidi kauem, nüüd on minu rekord 2min ja 30 sekundit. Inimese mõttejõud on imeline ja võimas! Lisaks mõtlesin veel õlgu väristades, et külm vesi ei saa kunagi minu sõbraks. Aga nüüd ma suudan isegi ujuda külmas vees ja see on väga-väga äge elamus!

Kas räägiksid natuke, kuidas harjutada ennast külma veega?
Kodustes tingimustes on suurepärane võimalus end duši all karastada, aga mina isiklikult ei ole seda palju teinud. Duši all on kerge keerata sooja peale kui on jahe, aga see ei paku mulle pinget. Vees püsib temperatuur sama ja see ongi eriline! Mina teen hingamisharjutusi, meditatsioone ja erinevaid affirmatsioone. Teen neid igapäevaselt ja need on taliujumisega tegelemisel suureks abiks!

Millised muutused on toimunud tervisega peale talisuplusega alustamist?
Olen kimpus une probleemidega – raske uinuda ja ärkan öösiti mitmeid kordi. Tasapisi on see mu unekvaliteeti paremas suunas mõjutanud. Mul on diagnoositud epilepsia, see oli minu jaoks üks suur murekoht – mis saab kui mul vees tuleb epilepsiahoog? Pikad unistused ja mõtlemised said ühel päeval teoks ja otsustasin, et tahan taliujumist proovida! Kui ma ei proovi, siis ma ei saa ju kunagi teada mis kogemus see on ja kas ning kuidas see mu tervist mõjutab. Epilepsiahooge ei ole mul olnud sel perioodil kui olen taliujumisega tegelenud.
Samuti vaevab mind migreen. Kahjuks kaks korda on juhtunud, et samal päeval peale ujumist või järgmisel on olnud migreenihoog. Nii nagu Tallinna Taliujumiskeskuses Pirital öeldakse – parim raviasutus! Täpselt nii ongi, tule proovi ise ka!

Mis on sinu arvates see põhjus, miks inimesed kardavad proovida taliujumist?

Inimestele ei meeldi külm vesi, inimesed ei taha mugavustsoonist välja tulla. Kui on kroonilisi haiguseid, võib olla kartus, et taliujumine mõjub tervisele halvasti. Kindlasti on vaja eriala doktoriga nõu pidada ja küsida tema arvamust.

Kuidas motiveeriksid inimesi proovima taliujumist?
Ütleksin esimese lausena: siit võib saada (loe: saab kindlasti) su maailma ägedaim seiklus! Sa tutvud uute inimestega ja teil on vähemalt üks ühine uus hobi! Sa ületad iseend ja võid ka end üllatada, milleks sa oled suuteline! Nii, et mida sa ootad!? Alusta juba täna taliujumisega, kutsu sõber või sõbrad kaasa, et oleks turvaline ja mõnus seltskond ning sellest saab su üks ägedamaid kogemusi!

Mil viisil tuleks teha taliujumisest enda jaoks rutiin?
Mina kirjutan märkmikusse iga kord mis kuupäeval käisin, kui mitu korda vees ja kaua vees ujusin. See on väga motiveeriv. Lisaks kirjutan juurde kellega käisin ja minu hetkelised emotsioonid!
Vaatan iga kuu lõpus järgmise kuu tegemisi ja mõtisklen millistesse päevadesse paigutada taliujumine. Võtkem seda kui treeningute planeerimist või muid igapäevased toimetusi! Pane see juba oma kalendrisse ja telefoni meeldetuletustesse kirja!
Aasta 2021 lubadus: ma proovin taliujumist! 

Küsis Sisuloome tiimi liige Britta Kadanik

Toimetas Sisuloome tiimi liige Mariliis Lulla

Loe veel sarnasel teemal:

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus