fbpx

Kristiine ja Rocca al Mare keskustes toimus Eesti suurim õpilasfirmade laat

19.02.2022
Maris Praats, sisuloome tiimijuht

Nädalavahetusel, 12. ja 13. veebruaril toimunud laadast võttis osa üle 260 õpilasettevõtte, müük toimus samaaegselt Rocca al Mare ja Kristiine keskuses kolmes eri vahetuses. Kohale olid tulnud õpilasfirmad nii Tallinnast kui ka üle terve Eesti, müügis oli lai valik tooteid ehetest ja küünaldest kuni disainlampideni välja.

Toimunud laat oli omamoodi tähelepanuväärne: laada korraldajal Junior Achievement Eestil täitus sellega 30. tegutsemisaasta ja Eesti esimesest õpilasfirmade laadast möödus 25 aastat. 

Peale laada toimus ka mitu erinevat firmade vahelist konkurssi: säravaimad müüjad, parimad tooted/teenused, vastutustundlikud ettevõtted, suurima käibe teinud õpilasfirmad, uuendusmeelsed äriideed, parima reklaamklipi eripreemia, sotsiaalmeedia kuningas ja rahva lemmik, kes on saanud enim toetust õpilasfirmade e-poes www.opilasfirma.ee/pood

Žürii liige Maarja Maranik jagas positiivseid muljeid laadast ning õpilaste tegevustest: “Õpilasfirmade ideesid on seinast seina, et alustades võib-olla niisugusest tavapärasemast nagu küünlad ja kuni täiesti teistsuguste ideedeni. Aga väga äge on näha, et nii palju neid on väljas, ja kuna ma ise SEBs olen väikeste ja keskmiste ettevõtete müügijuht, siis võib-olla oleks oodanud või ootaks sellist proaktiivset lähenemist ja kõnetamist. Eesmärk on ikkagi tulla siia enda tooteid tutvustama ja müüma, et siis olla selline hästi aktiivne, inimesi kõnetada, mõelda selle viisi peale, et kes on meie sihtgrupp ja siis inimestele aktiivselt tutvustada,” jagas Maranik müüjatele ka nõu,”mõned on tulnudki siia selle õpilasfirmade laada pärast, paljud käivad siin üle päeva Prismas süüa ostmas ja neil on natuke kiirem, aga seda enam on Kristiine hästi käidav keskus, seda enam kasutada õpilaste poolt seda võimalust ära… Neid on palju lihtsam kõnetada ja selgitada kui see, et sa hakkad üritama püüdma seda inimest sotsiaalmeedias või see, et sa üritad teda saada enda kodulehele.”

Õpilaste endi poolt oli näha entusiastliku suhtumist uude kogemusse, eriti müügivaldkonnas, sest paljud olid enda toodetega alles esimest korda väljas. “Kasu on sellest meile kindlasti, näiteks sotsiaalmeedias on meid palju juba jälgitud. Erinevad ajakirjanikud käisid siin, samuti õppisime müüma oma toodet paremini ja suhtlema inimestega. Ei tohi olla arg, kindlasti julgeda peale minna ja müügiga on suht hästi läinud, liigub päris palju rahvast,” jagas eneseanalüüsi- ja ajaplaneerimismärkmikuid valmistava õpilasfirma Sana liige Keitlin.

Koostas Sabine Liisa Pärn

Artikkel on avaldatud 2022. aastal

.

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus