Millal ja kuidas helistada hädaabinumbrile 112?

Eestis ja teistes Euroopa Liidu riikides on hädaabinumber 112 kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks. Sinna võid helistada, kui juhtunud õnnetus või tegemist on ohtliku olukorraga.

Sinu kõne võtab vastu päästekorraldaja. Räägi talle, mis on juhtunud. Kõige olulisem on öelda, mis juhtus ja kus juhtus. Kuula hästi hoolikalt, mis Sulle räägitakse ja mida küsitakse. 

Telefonile vastav päästekorraldaja tahab Sind alati aidata. Vasta küsimustele lühidalt, täpselt ja ausalt. Ära katkesta kõnet enne, kui päästekorraldaja on selleks loa andnud.

Ütle kohe esimeses lauses, mida Sa näed või tunned, mis on peamine põhjus 112-le helistamiseks. Teiseks on oluline teada, kus olukord juhtus või kus Sa sel hetkel asud, siis teab päästekorraldaja, kuhu abi saata.

Numbril 112 helistamine on alati tasuta ning Sulle vastatakse nii öösel kui päeval.

Kokkuvõte

Hädaabinumbrile 112 helistades:

  • teata esimesel võimalusel, mis juhtus, kas keegi on viga saanud või vajab abi; 
  • ütle aadress või kirjelda asukohta, kus juhtus ning kes helistab; 
  • jää rahulikuks ja vasta küsimustele;
  • ära lõpeta kõnet enne, kui häirekeskuse päästekorraldaja annab selleks loa.

Artikli toimetas noorteinfoportaal Teeviit juunior peatoimetaja Liise Timmo.

Skip to content