fbpx

Juhtus õnnetus! Mida teha?

Kui on juhtunud õnnetus, HELISTA alati 112! Kui helistad 112, vastab sulle väljaõppinud päästekorraldaja, kes aitab selgitada, mis juhtus, ja saadab võimalikult kiiresti välja vajaliku abi – kiirabi, pääste, politsei.

Õnnetus ei hüüa tulles, seda teavad vist kõik. Õnnetusse või ohtlikku olukorda sattudes
võib meid tabada paanika ja ärevus, olukord võib tunduda väga hirmus. Kuid ära unusta, et kiirabi, päästeamet ja politsei on ka kõige ohtlikumate ja keerukamate situatsioonide lahendamisel inimestele igati toeks ja abiks. Keerulises olukorras on oluline tuletada meelde number 112 ja jääda võimalikult rahulikuks.

Kui helistad 112:

  • Räägi, mis juhtus.
  • Ütle, kus see juhtus.
  • Kuula küsimusi.
  • Vasta küsimustele rahulikult ja täpselt.

NB! Hädaabinumber 112 ei ole naljategemiseks või niisama helistamiseks. Ükski helistaja ei jää tänapäeval anonüümseks, politseil on töömeetodid helistaja leidmiseks ja 112-le asjata, nalja pärast või kuritahtlikult helistamise eest kohaldatakse ettenähtud karistusi.’

Muud tähtsad numbrid, mida võib vaja minna

  • Päästeala infotelefon – 1524
  • Kohalike omavalitsuste infotelefon – 1345
  • Perearsti nõuandetelefon – 1220
  • Politsei- ja Piirivalveameti kliendiinfo telefon – 612 3000

Kui vajad ise või näed kedagi, kes vajab abi, ära kõhkle ja helista 112. Iga sekund on oluline, et päästa inimese elu.

Vaata lisainfot Häirekeskuse kodulehelt www.112.ee.

Koostatud Häirekeskuse allika põhjal.

Skip to content