fbpx

Ennast muutes maailma muutjaks: ADVENTURE – lauamäng maailmamuutjatele

Olles ise noor ei olnud meist Changemakersi inimestest keegi suur koolipingis istumise fänn. Me olime need, kes käisid trennis, huviringis, juhtisid õpilasesindust ja tegid, mida kõike veel teha andis. Korraldades noortele programme ja kursuseid, näeme endiselt igapäevaselt seda sama ka järgmiste noorte puhul. Endiselt ja üha rohkemgi meeldib nii igale noorele kui ka vanematele (meile endile) õppida aktiivselt, kaasavalt ja nii, et oleks lõbus. Adventure on lauamäng, mis õpetab ettevõtlikkust ja aitab ennast arendada just sel viisil.

Kui Eestisse saabus esimest korda koroonaviirus ja riigis kehtestati eriolukord, siis oli kõigil, nii ka meil kaks võimalust: kas oodata kuni olukord “normaliseerub” või kohaneda uue reaalsusega. Kui esimesel nädalal-kahel ootasime “normaliseerumist”, siis ühel hetkel saime aru, et seda ei pruugi kunagi tulla. Nagu öeldakse, on vahel oluline, et inimesel hakkaks igav, sest see aitab tal mõtiskleda ja uusi asju välja mõelda. Nii läks ka meiega.

Olime koosolekutel tiimiga arutanud erinevaid võimalusi, kuidas enesearengut soodustada. Küll aga olime jõudnud selleni, et võiks teha mingisuguse enesearengu toa või lausa koha ja varem oli esile kerkinud ka mõte mängust, kuid tegudeni polnud me jõudnud. Siis aga haarasime ühel õhtul tegevust otsides härjal sarvist. Vaatasime enda sisse leidmaks, mis on see, mida igapäevaselt probleemina enda ümber näeme ning mis on maailmas sarnaselt tehtud ja selgus midagi põnevat. 

Selgus, et liiga sarnaseid asju tehtud polnud ja enesearengu mänge on üleüldiselt vähe ja nii me siis asusimegi enesearengu ja tiimiehitamise mängu tegema. Sellist, mida ka endale mängida meeldiks. Meie kõige esimene prototüüp oli ühe ilusa ruudulise A4 paberi peal ja nägi ikka väga lahja välja, samas teisest versioonist julges juba pilti ka teha. 

Niimoodi ise eriolukorra ajal mängides ja katsetades mängu virtuaalselt enam kui 100 inimese peal arendasime edasi nii ülesandeid kui ka visuaali ennast. 

Läbi mängu saime ka üksteise kohta rohkem teada – mis on see, mida meist igaüks kardab või keda peame enda suurimateks eeskujudeks või seda, kuivõrd ägedalt ja huilgavalt mõni meist “maailmamuutja poosi” suudab teha. 

Just seda aitab mäng endas ja teistes avastada. See aitab läbi küsimuste ja jutustamiste saada teada teiste hirmudest, eesmärkidest, eeskujudest, saavutustest. See aitab arvata teiste isiksusetüüpe, kuidas teised otsustavad ja kui riskialtid su kaaslased on. See pakub ka lõbusat tegevust, sest saad pidada kõnesid või teisega võidu heategijaid nimetada ning lõpuks anda ka paar konkreetset lubadust, et enda enesearengut jätkata.

Mis kõige olulisem, mäng ei ole ainult ajaviide, vaid võimaldab jõuda ja avastada uut nii endast kui teistes, ehitamaks tähendusrikkamaid ja sügavamaid suhteid selles hullumeelses eriolukorrast kantud virtuaalses maailmas, kus me elame.

Mäng saadaval alates 26.11!

Rohkem infot Changemakersi tegemiste kohta saad avastada siit: https://www.changemakers.ee/

Erkki Kubber
erkki@changemakers.ee

See artikkel on valminud Noorsootöö nädal 10 #looniseomaelu raames, mis toimub 23.-30.november 2020. Vaata rohkem noorsootoonadal.ee

Loe veel sarnasel teemal:

Meie partnerid

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus