Emili kogemuslugu: Aitasime turundusideega Põhja-Eesti Pimedate Ühingut

Täna räägib oma lugu Emili, kes osales programmis Changemakers Academy, mille kaudu said nad aidata ühel sotsiaalsel ettevõttel välja mõelda nende probleemile turunduslahendus. Loe rohkem Emili kogemusest Põhja-Eesti Pimedate Ühingus – millega ta seal tegeles ning mida ta sellest kogemusest kaasa võtab.


Palun tutvusta lühidalt ennast ja oma tiimi.

Minu nimi on Emili ning ma õpin ühe Tallinna lähedal asuva kooli 12. klassis. Vabal ajal laulan, loen ja ning teen ka veidi sporti. Meie tiimis oli viis liiget – mina, veel kolm tüdrukut ning üks poiss.

Osalesite Changemakers Academy programmis – palun räägi lühidalt, millega on tegu ja kuidas te selleni jõudsite?

Changemakers Academy on programm, kus noortele antakse kahe kuu jooksul võimalus ühe sotsiaalse ettevõtte probleemile turunduslahendus välja mõelda. Mina sattusin Changemakers Academyga esimest korda kokku Teeviidal (toim. Teeviit mess). See püüdis koheselt mu tähelepanu, sest  pakkus võimalust oma tegudega head teha.

Räägi täpsemalt oma kogemusest Changemakers programmis. 

Ettevõte, millega koostööd tegime oli Põhja-Eesti Pimedate Ühing. Nende probleem – inimeste teadmatus sellest organisatsioonist. Meie lahendus sellele probleemile oli korraldada fotomatk. Sõitsime koos seitsme ühingu liikmega Jänedale, kus olime leppinud kokku kohtumise professionaalse loodusfotograafiga, kes õpetas pimedaid ja vaegnägijad fotoaparaati käsitsema. Hiljem jalutasime ning ühingu liikmed said oma uusi oskusi katsetada. Piltidest, mis sellel päeval tehti ning veel mõnedest tegime näituse galeriis Positiiv.

Kuidas aitas teie tiimi tegevus kaasa valitud organisatsiooni eesmärkide saavutamisele?

Ühingu probleemi – inimeste teadmatus sellest organisatsioonist saab lahti kirjutada väiksemateks probleemideks:

  1. Jätkusuutliku turundusstrateegia puudumine;
  2. Vähene meediakajastus;
  3. Erinevate huvitegevuste puudumine.

Oma ideega lahendasime kõik need osad. Me lõime viisi, kuidas ühing saab ennast jätkusuutlikult turundada. Nad on juba korraldanud uusi koolitusi ning ka näituse Tajutav Kaader. Ühing saab kasutada antud pilte ka toodete tegemisel (nt postkaardid). Lisaks sellele sai meie üritus tähelepanu nii erinevatel uudiste saitidel ning jõudis ka Aktuaalsesse Kaamerasse ning Ringvaatesse. Ühingu liikmetel pole küll fotokoolitusringi, kus õppida, kuid ma loodan, et meie üritus andis liikmetele rohkem inspiratsiooni ja julgust hobiga omal käel tegeleda.

Mida oled Changemakers Academy raames õppinud?

Changemakers Academy raames õppisin rohkem märkama. Varem küll teadsin, et sotsiaalsed ettevõtted on olemas ning seda, mida need umbes endast kujutavad, kuid selgem arusaam mul puudus. Pärast programmi lõppu oskan rohkem tähelepanu pöörata just nendele ettevõtetele, mida kohtan oma igapäevaelus ning kui mul tarbijana tuleb otsuseid vastu võtta, siis valin ettevõtte, mis ka mingil viisil ühiskonda panustab. Õppisin palju ka turunduse kohta. See on tähtis osa ettevõtte üldmuljest ning mulle tundub, et nüüd kui oskan turunduslikku osa teistsuguse pilguga vaadata, mõistan ka seda ettevõtet ennast paremini. Lisaks sellele kogesin omal käel, et julge hundi rind on rasvane – riskid tasuvad ennast ära.

Kuidas inspireeris Changemakers Academy’s osalemine teid edasi tegutsema, millised on teie edasised plaanid?

Kindlaid tulevikuplaane mul veel ei ole, ettevõtluse suund on kindlasti üks võimalustest. Changemakers Academys osalemine on avardanud mu silmaringi selles valdkonnas ning kui peaksin kunagi oma ettevõtte looma, siis teeksin enda poolt kõik võimaliku, et tegemist oleks sotsiaalse ettevõtte või sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttega.

Kas ja miks soovitaksid ka teistel valida just sotsiaalse ettevõtluse suund?

Minu meelest on sotsiaalsel ettevõtlusel nii palju erinevaid tahke. See annab inimesele võimaluse olla ettevõtja – tal on vabad käed, võib olla nii loov kui hing ihaldab. Samal ajal saab ta oma tegevusega püüelda parema ühiskonna poole. Iga sotsiaalne ettevõte on ju loodud selleks, et mõnda meie ümber olevat probleemi lahendada. Sotsiaalne ettevõtlus annab inimesele võimaluse iga päev maailma muuta.

Kuidas saaks Sinu arvates suunata inimesi rohkem mõtlema jätkusuutlikkusele ja muutma käitumist nii, et väheneks iga indiviidi ökoloogiline jalajälg?

Kõige lihtsam viis oleks inimestel oma mõtteviisi muuta. Praegu tundub, et inimesed ei muuda oma harjumusi (tarbimine, prügi sorteerimine, jne) lihtsalt sellepärast, et nad arvavad, et kui ainult nemad midagi muudavad, siis ei muutu midagi. Jah, on tõsi, et suures pildis tõesti ei ole vahet, kas üks inimene sorteerib prügi või mitte, aga kui kõik need inimesed, kes nii mõtlevad tegutsema asuksid, siis muutuks väga palju.

Loe veel sarnasel teemal:

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus