10 nippi vaimse tervise hoidmiseks

Rahvusvahelisel noortepäeval esitas Teeviida tiim kõikidele inimestele väljakutseks rääkida ja öelda välja enda trikid ja nipid, kuidas nemad enda vaimset tervist hoiavad ning meie korjasime nad lõpuks Instagrammist #hoianennast ja #vaimnetervis’e alt ülesse. 

  • Jälgi kuhu ja kellele sa igapäevaselt oma energia suunad ning julge ära blokeerida/eemaldada need inimesed oma kontaktlistist, kes ei anna su elule väärtust või rõõmu juurde. Inimesed, kes panevad sind halvasti tundma või panevad sind ennast teistega võrdlema, ei ole kindlasti mitte su sõbrad ega sõbrannad!
  • Ärka hommikul veidi varem ning tee üks kerge sirutus, hommikuvõimlemine, jooga sessioon või mine hoopistükis kergele metsajooksule. 
  • Ole kindel, et sa saad piisavalt kvaliteetset uneaega igal öösel!
  • Veeda iseendaga kvaliteetaega kuulates muusikat, podcaste või hoopis loodushelisid ja linnulaulu metsaserval. 
  • Õpi olema üksinda ning ära karda unistada! Unistamine on tasuta ja see ei nõua suurt pingutust, kuid võib suuresti muuta meie meeleolu ja emotsioone terveks päevaks. 
  • Loo endale igapäevaseid rutiine, millest ka kinni pead. Näiteks kohe peale ärkamist tee väikene meditatsioon, seejärel joo klaasike vett ja alles siis suundu vannituppa. Ära haara kohe esimese asjana telefoni järele – usu, pikas perspektiivis muudab see paljutki!
  • Liiguta oma keha regulaarselt ja iga päev. Selleks ei pea olema kahetunnine treening jõusaalis või pikk maratonijooks. Ka kõndimine on hea vahend keha vormis hoidmiseks ning hea enesetunde saavutamiseks! Tea oma piire ja väldi ülepingutamist!
  • Jälgi, et sa toituksid mitmekülgselt ja tervislikult! Mida värvilisem on toidulaud, seda parem! 
  • Lisaks külastusele spasse võid sa ise oma kodu lõõgastavaks paigaks muuta, kuhu peale päevatööd tulla. Tee ära majapidamistööd, korista jooksvalt asjad ära ning pane põlema küünlad ja käima mõnus muusika! 
  • Ära unusta vett juua! Kõlab lihtsalt, on ju nii, kuid paraku igaüks meist unustab selle väga lihtsa ülesande päris tihti sootuks. 

Artikli koostas Mariliis Lulla

Loe veel sarnasel teemal:

Meie partnerid

TAGASISIDE
×

Kirjuta meile oma arvamus